Pages

Monday, December 8, 2008

Akhirnya....!!!!

Seperti yang dijangka dan aku cuba elak, akhirnya terkena juga... Last weekend aku terasa gatal2 badan. Ingatkan masalah kulit kering mcm dulu sbb dah lama tak ambil EPO. On Monday I noticed few red spot kat lengan dan muka. Aku ingat jerawat sbb baru kena scrub, tp bila tengok betul2 confirmed chicken pox. Huwaaaa... at 38 baru kena! Suspennya... Mula fikir pasal Fawwaz. Rupanya dia pun dah ada 1-2 bintik merah. Memang tak dapat diselamatkan!

Straight away went to clinic but what Dr can do? Bagi antibiotik, ubat demam dan salap je laa... Dr kata sure akan demam but Alhamdulillah both of us tak demam. Fawwaz memang super! Sentiasa aktif dan ceria..mcm biasa jee. Takde garu2 macam aku. Luckily aku tak demam, so tetap ada tenaga nak kejar dia esp untuk pakai diapers. Boleh sapu ubat masa dia tidur je, sbb memang takkan dapat pegang.

Till today muka aku mcm dah OK sikit. Looks like aku punya tak seteruk my cousins hari tu tapi sedikit slow nak keluar. Kat badan lak masih banyak. Betul kata Dr masa aku nak ambik vaksin utk Fawwaz hari tu, toddler mcm dia kalau kena tak teruk. So far memang sikit sgt eg 1 biji kat tapak kaki, 1 kat tangan, 2-3 kat muka. Tapi aku jaga juga pemakanan though Dr kat semua boleh makan. Hari ni je aku langgar pantang makan daging & ayam. Mana tahan beb.. raya! We have at least 7 days more to fully recovered. Tengah fikir apa nak buat dengan wajahku selepas ini hu hu hu...

7 comments:

  1. kalau orang kampung aku , dia pakai bedak sejuk dan daun setawar.

    tapi yang radikal nya tak leh mandi la , aku dulu kena masa form V , nasib baik lepas SPM ...

    ada lagi tu parut sampai sekarang..
    Selamat hari Raya AidilAdha..

    ReplyDelete
  2. akakkk..kena juga akhirnya..

    me dulu mandi air rendaman batang pisang, daun setawar and segala daun..rendam dalam tempayan..bestttt..sejuuukkk!

    take care kakak ku..hihi..

    ReplyDelete
  3. Aku ikut cakap Dr.. kena mandi selalu sbb kena sentiasa bersih. Sehari 2-3 kali mandi, Fawwaz pun. Boleh kata it works.. Org kata kalau ikut faktor umur, aku patut kena lebih teruk.. Apapun, aku sekarang dalam fasa comot.. Sadis tul.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Takutnya aku baca... sebab aku pun x pernah kena lagi seumur hidupku... Dulu masa anak sulung aku kena chicken pox, aku tengah pregnant the second one... puas aku berdoa agar tak kena sbb takut effect bayi yg d dlm kandungan... allhamdulillah masa tu Allah makbulkan do'a aku. Lepas ni ntahle...

    Nasib baik ko tinggal jauh Ti! ha ha ha

    ReplyDelete
  6. Jangan kena hujan... AKu kena masa ITM time. Komander bawak sabun berkawad untuk pertandingan kawad kaki KEsatria la katakan... mak aiii... lepas menang je aku balik terus pengsan and lagi lama nak recover. HAri terakhir aku MC, was the first paper untuk exam sepanjang zaman. Hinggat sampai tua. Parut tok sah cakap la... ambik cinnamon parut kat pasu and taruh... sedap ... pedih giler. tapi cantik la balik kulit... wei... ini lepas dah kering tau...parut bukan kudis tu. hehehehehe

    ReplyDelete
  7. Oh kak ct, akhirnyer bertemu jodoh juga ko ngan chicken pox yek.. Kira power lar bdn ko tak demam, aku dulu dmm teruk, sakit2 sendi sumer.. Tp, melihat muka yg comot itu mmg sayu, tp insyaallah nanti elok lah tu... :)

    ReplyDelete