Pages

Sunday, March 29, 2009

Bulan terakhir...

Baru 8 jam aku tiba di Pasir Ris selepas cukup 1 bulan di Malaysia. Rasa macam sekejap je.. Kesana kemari, rupanya ada juga benda tak selesai... Ingat nak lawat kawan2, macam biasa jadi mimpi laila je.. Sempat juga jumpa Fidah sekejap ari tu, on da way ke rumah pakcik ku.. Yg lain2, harapppp maap.. tak dan!

Aku still rasa tak sihat badan.. batuk dan sedikit lelah. Mungkin ada juga kesan dari perubatan yg aku ambik hari tu. Aku try PERUBATAN ELEKTRONIK utk skin problem aku tuu. Dia macam homeopathy juga tapi based on kita punya DNA. Kena minum air ECPI banyak2. Result maybe agak perlahan tapi dia akan keluarkan penyakit2 lama & lain juga. Ada positifnya pada skin aku sebab dah kurang gatal. Second week, aku jadi letih lesu, ngantuk je, semput, batuk, sakit2 badan dan terus demam. Dr kata, mungkin ubat tu bertindakbalas dengan badanku. Hari tu check, result DNA masih tak banyak berubah. Aku senyap je, maybe sebab aku suka minum nescafe (kafein) dan tak minum ECPI (susah nak cari).. Cuaca pun tak menentu, maybe salah satu punca batuk ni.

Balik ni banyak benda nak kena buat esp mengemas & packing. April ni merupakan bulan terakhir ku di S'pore. In May hubby kena posting ke Bahrain, so aku akan menyusul Jun nanti lepas wedding Hanis, cousin ku. Padanla hari tu rasa nak cancel trip ke Kelantan.. Tiba2 macam sedih nak tinggalkan Singapore yang kecik tapi tak abis aku jelajahi ni. Lepas ni, entah bila nak kemari lagi. Aku masih belum nak imagine lagi perjalanan ke sana tu, sebab masih letih. Kena shopping lagi la ni...

Semalam, sempat jalan2 ke Taman burung.. Dapatla testing camera baru aku.. alaa camera biasa je, hubby belikan untuk ganti Kodak Easyshare ku yang sering demam tu.. Tapi aku tetap rasa kamera lama tu lagi umph! walau cuma 3.1MP..



Kera2 yang banyak berkeliaran..


Takde gambar menarik, sebab aku lupa insert SD card dlm camera.. so, guna internal memory je, tak sampai berapa keping memory full..he he















First time cuba buat kek coklat kukus.. Senang je, pastu sedap la pulak. Bawa sekali ke Taman Burung. Fawwaz really enjoy it... Yatie Cybersecurity kenal la pengukus tuuu..heheh!

6 comments:

  1. kak ct, berakhir sudah kehidupan mu di singapore, rasa mcm kejap jer ko kat sana.. pas ni gi maner plak?? best kan pengalaman dok negara org nih...

    ReplyDelete
  2. Tak sampai 2 tahun... Ni nak ke Bahrain pulak. Tak tau baper lama.. Jadik mek arab la aku..

    ReplyDelete
  3. yeeyeyye... nanti boleh pg bahrain, ct ada...boleh makan ct masak...yeyyeeyeye...lepas ni aku cari conference bahrain le jawabnya

    ReplyDelete
  4. Yati Yassin angkat tangan... ingat electric steamer tu... hahahahahaha... so bila nak buat kek coklat kukus untuk I plak...?

    ReplyDelete
  5. Yati... sebab u ibu mengandung, nanti I buatkan ha ha ha...

    ReplyDelete