Pages

Sunday, February 28, 2010

Panas hangat.... kini hujan pulak

Perjalanan dari Bahrain sangat baik. Macam biasa naik GFA340.. carrier yg ni nampak baru sikit, tak macam airbus yg selalu tuu.. tapi aku lebih suka boeing 777 cuma dah takde. Flight delayed 1 jam. Jenuh juga tunggu dan fawwaz dah mula nak buat hal. Tapi kali ni tak penuh macam selalu. Aku dan Fawwaz borong 4 seats sekali.. yg terpakai cuma 3 heheh! Fawwaz tak meragam langsung, tapi tidur menggelisah je.. kejap2 bangun. Panas kot atau letih sangat.. So, aku pun tak boleh lena melainkan tidur2 ayam sepanjang malam.

Sampai KLIA pukul 10 pagi. Demi touch down, Fawwaz tidur balik. Mana nak angkat bag galas aku, bag toys, dan dia yg dah besar.. ada bantal kecik lagi.. Tapi semua beres. Belasah je.. Mujur keluar je pintu kapal, dia pun celik dan OK jee.. siap tunjuk jalan nak ke tren dan tunggu kat mana. Pandai dia ke aku? hehehh...

Nak tunggu luggage, pergi ke ATM.. ahh sudahh.. Kad Kawanku ala2 rosak.. Yang kat luar pun still tak boleh nak baca.. Kad Bank Islam apake lagi. Walaupun bankard, semua ATM yg ada tak terima.. Aku mula gabra. Duit BD banyak laa.. RM cukup utk order spagetti carbonara Fawwaz je sampai rumah nanti. Plan asal nak relaks, sambil makan nasi lemak dulu. Masa emergency gini ada untungnya ada mastercard atau visa..huhuu! Selamat sampai Anjung Hijau dengan taxi driver bernama Bahrin ke Bahrain?.. kebetulan sungguh!

Sampai di rumahku yg lantainya putih macam bersih tp sebenarnya berhabuk walau nak balik dulu dah mop.. habis hitam kaki. Terpaksa dalam penat buat cleaning... tak tau nak cakap. Tips bila penat tapi terpaksa berbuat sesuatu yg memenatkan adalah jangan fikir sangat.. buuuuat je! Mandikan anak, diri sendiri, machine baju, lepas tu check pigeon hole, check kereta.. Sedar2 dah asar... siap solat proceed ke Giant. Dekat maghrib balik.. pukul 11pm baru dapat tidur.. perghh.. baru rasa betul letihnya!

Pagi ni dah selamat pegi kedai mamak depan tu pekena roti canai dan nasi lemak. Canai tu tuk Fawwaz laa.. aku rasa sikit je. Terus cari booster seat utk Fawwaz kat IOI Mall. Dah besar, tak bolehla duk kat car seater tu lagi, walau masih muat dan selesa. Kasi pencen itu seater. Tapi kesian dia asyik panjangkan leher nak tengok depan. Tu yg carikan booster tu.. Kat Jusco takde, beli je kat Anakku.. Murah je, jenama Disney.. dah takde yg lain. Tapi macam ringan sangat, asyik lari2 dan macam tak selesa terutama kalau tidur. Takpe.. slowly cari akal camna nak buat ianya selesa terutama utk perjalanan jauh ke kampung esok pagi.

Charger hp takde rupanya kat rumah. Yg satu tinggal kat Bahrain, suppose ada 1 lagi.. mmm tu yg menguatkan aku utk balik kg cepat. Nak kena cilok 1 bawak sini... lalala. Satu lagi, terasa panas betul KL. Aku yg jarang2 buka kipas banyak2, kini on semua kipas siling. Tapi saat ini hujan mula nak turun.. baru je terfikir nak bawa Fawwaz ke playground. Kuyup laa org2 kat jomheboh yee..? Aku apa kisah, asal sejuk nak tidur malam ni seperti selalu... :D

1 comment:

  1. wah kak ct..welcome back!! lama kali nie balik ekkk...jemput2 la datang melawat we all

    ReplyDelete