Pages

Friday, March 7, 2014

Fawwaz Kena Marah & Aktiviti Sekolah

Beberapa minit lepas saya memarahi Ahmad Fawwaz.. Tiba2 suara ni terlebih pitch dari selalu. Rasa geram bila sedari pagi tak mahu makan walau disuakan pelbagai pilihan melainkan nak minum susu sahaja. Cawan demi cawan demi kotak.. Susu plain, ke strawberry, kotak kecil kotak besar.. Maklum, ada macam2 stok hujung minggu. Sekarang ni susu pujaannya ialah susu jenama Dutch Lady dan juga air soya tak kira jenama. Soya tu rasanya ranking pertama, mungkin sebab lebih manis.

Yang buat saya high pitch tadi, dalam diam dia ambil sekotak air strawberry. Selalunya dia minta izin dulu. Bukan kedekut, tapi saya cuba terapkan padanya, setiap apa pun yg dilakukan kena beritahu, tanya atau minta izin. Selain untuk melatih dia lebih bercakap. Dan belum pun habis air strawberry tu, dia dah tak nak dan minta susu plain dalam cawan pula. Mak pun sound kuat dan dia terkulat-kulat, terkebil-kebil. Kesian tau sebenarnya. Bercampur ngan simptom2 pre-menstrual la kot... huhu.

 "Lepas ni no more air (susu) kotak strawberry!!!" Ehehh... pasal tu pun nak marah beria!
Cepat-cepat dia bangun dan capai semula kotak tu dan minum sampai habis..
"Dah habis..."
"Haa... macam tu lah. Good boy mesti habiskan minum.."  Puji balik
Umi pun panggil dia dekat dan hugs & kiss... puji lagi... berdamai
Dan yang paling umi rasa nak nangis bila dia kata "umi jangan marah..."
Sejak pandai cakap Melayu ni, kata-katanya lebih menyentuh... Tak sabar rasanya nak bawa balik kampung dan tunjuk kat mbah mama & babah Fawwaz yang terkini. Sabar je tunggu cuti sekolah nanti...

Gambar aktiviti luar kelas yang lepas.
Bowling di Jitra Mall... Umi as always, escort Fawwaz ke mana2 walau hari tu umi penat dan ngantuk sangat sebab berjaga sampai awal pagi dan seharian sebelum tu mengadap oven dan kek

Selain eye contact, dia dah boleh pose elok2 bila umi snap gambar :D

Berkumpul dulu depan kedai sementara tunggu kawan-kawan dan kompleks buka.. 

 

Nama je ada kat screen tu.. hakikatnya umi, cikgu dan kawan-kawan tolong main kan.. Fawwaz tiba-tiba kata "I dont want bowl.."


No comments:

Post a Comment