Pages

Thursday, July 24, 2008

Social visit rules

Last Sunday, on the way back dari JB di S'pore Immigration, officer tu beritahu yang aku boleh stay di S'pore cuma 9 hari je. Kemudian kena balik M'sia untuk sebulan baru boleh datang S'pore. Isk..kenapa? Rupanya ada undang2 immigration yang kami tak perasan selama ni. Sebab aku tak buat green card tu, so aku dikira sebagai short term social visitor je. Within 90 days, boleh stay 60 days and 30 days in our own country. Pagi tadi pergi ke ICA nak minta extend sampai 9 Aug, tapi tak boleh. So, kenalah balik M'sia dalam minggu ni. Kalau tak aku & Fawwaz jadi pendatang haram kott he he! Mujur belum beli lagi tiket utk 9 Aug tuu.. and Jetstar still selling ticket at reasonable price i.e. SGD258 for 3 of us. Bagus juga ada budget flight nih. Will be in M'sia until 1st Sept. We will miss abah..hu hu!

4 comments:

  1. huhu...
    jangan jadi PATI ooo..

    so, camner tu? sebulan la lepak malaysia

    ReplyDelete
  2. Huhu ct, lamaaaaaaaaa tak dgr citer... Mcm visa kat sini jugak arr, valid for 90 days ajer... Nasib baik, m'sia tuh sbrg sungai ajer.. Abis tempoh, ko sbrg sungai lar...

    ReplyDelete
  3. Alamak, terpakai ID hubby aku pulak.. Aku lah ni, shima

    ReplyDelete
  4. Ha ha! Tu laa... Selama ni duk bawah tempurung.. mana tau. Sok (Sabtu) balik le aku..cuti2 Malaysia. Good for Fawwaz, enjoy rumah atas tanah..

    ReplyDelete