Pages

Sunday, September 26, 2010

Warm Up

Marhaban Bahrain & Malaysia!

Ini adalah hari untuk aku memanaskan badan dan minda... Semalam aku selamat tiba di Bahrain pada pukul 1.30pm waktu Bahrain atau 6.30pm waktu M'sia. Pergerakan sedari Anjung Hijau ke KLIA dan Bahrain adalah sangat 'smooth'. Keluar pagi dengan perut yg agak kosong dan lapar.. ingat sempat nak breakfast kat airport macam selalu, rupanya cukup2 masa. Terbayang2 nasi lemak lauk paru yg tak sempat cari dan lontong (sebab kakak ku dah menyebutnya). Raya kat kampungku kini memang tak pernah nampak lontong jadi hidangan. Kali ni balik, cendol mamak depan Anjung pun tak sempat beli. 3 minggu umpama 3 hari rupanya... adusss!

Dalam flight Fawwaz asyik menyanyi2 dan suka2 je. Aku yg letih tengok. Tinggal 2 jam nak mendarat, aku cubit sikit dia supaya dia marah dan tidur. Hehehe... memang kejam mama yg sorang ni. Tapi berjaya juga dia tidur aman sampailah dekat nak landing. Masa ni la dia buat hal, taknak tukar baju (dlm flight tuka singlet lobang2 kegemarannya), taknak pasang seat belt, tak bagi tutup tray, dll. Melalak suara dia je sekapal. Stewardess pun duk sengih je tengok perangainya. Makcik Arab belakang dan kanan semua hulur sweets. Serba salah aku. Mujur demi touch down dia pun senyap dengan duduk di ribaku tanpa seat bealt. Aku peluk kuat2. Seat belt sangat penting masa nak take off dan landing sebab bila2 masa kapal boleh buat emergency break dalam kelajuan maksima dan masa ni sesapa tak pakai boleh terpelanting... ingat tu!


buat macam rumah sendiri ye... :D


Apa pun, dah selamat di bumi Arab ni. Banyak perkara nak kena buat.. unpack, basuh membasuh (dah settle) dan gosok menggosok. Lepas tu balik aktif di alam siber setelah hibernate beberapa ketika kat M'sia. Nanti bila mula memasak, boleh tulis resipi baru.. Banyak stok bahan masak kali ni walau ada juga yg tak terbeli... ala2 lupa dan takde masa. Takpelah, kat sini pun dan makin banyak yg dijumpai. Tenang2kan fikiran walau di kala ini aku masih terkenang nasi lemak sambal paru.... hihi :D


1 comment:

  1. Salam Ti,
    Tahu-tahu dah balik Bahrain yekk. Nway, Selamat Hari Raya maaf zahir batin, selamat kembali ke routine harian.
    Sahabatmu,NAB, Ampang

    ReplyDelete