Pages

Wednesday, July 6, 2011

Tukar-Tukar Tajuk dan Cerita...

Dah reda kisah BERSIH nak buat perarakan ye... OK lah tu, nak berhimpun kat stadium pula ye... Teruskan je lah kalau rasa itu je jalan yg terbaik nak bersuara.. Namanya hak asasi kan... positively, pihak yg tertentu boleh mengambil kejadian yg entah bakal berlaku atau tidak tu sebagai pengajaran atau untuk memperbaiki apa yg dirasakan cacat selamakini.. Naturally, tak mungkin kita ni dapat memuaskan hati semua orang terutama mereka2 yg sentiasa tidak puas hati.  Apa2pun, kita ni mesti berhati2 dengan apa juga yg kita lakukan.. ikut pemikiran yg baik dan waras, bukan ikut emosi atau ikut2 orang... Sendiri juga mau ingat!

OK lah... sekarang akak dah tukar perhatian pada cerita kes Datuk Sosilawati pulak.. Tukar mood.  Kesianlah pada mereka2 yg terlibat baik yg telah tiada atau yg ditinggalkan.  Semoga roh mereka aman di alam sana dan sentiasa dirahmati Allah... Amin.  Dan semoga yg bersalah, tidak terlepas gitu saja serta mendapat pembalasan setimpal!!

Saya kalau macam ni memang takde apa nak buat melainkan selak dan menyelak suratkhabar online.. dari pagi sampai jemu.  Dapat pula boss kecik tengah tidur, amannya dunia ku!  Kepala ni tak boleh nak diam tanpa fikir apa2.. nak buat projek resipi, masih banyak lagi makanan kat dapur dan petisejuk tu.. heheh!

Petang nanti lepas maghrib, nak pergi melawat souq kat Manama.  Haritu tempah 2 helai abaya.. tak pasti apa hasilnya sebab saya tukar2 saiz dan design.  Pastu cakap pulak dgn pak arab yg entah faham ke tidak tu.. Kadang dgn dorang ni macam cakap ayam dgn itik.. kita pulak sama terpengaruh cakap gaya dorang.

Kalau cantik kejadiannya, ingat nak oder lagi... Untuk trip yg mungkin TERAKHIR ni, saya nak bawa ole2 dari Bahrain untuk dijual kepada sesiapa yg berminat.. Nanti saya post kat fb.. Nak jual ABAYA FROM BAHRAIN... tailor made dan ikut saiz orang Malaysia.  Satu saiz satu design je, exclusive... so, saya nak bawa balik 10 helai dengan 10 design atau corak bunga yg berlainan... Harga cerita nanti...

OKlah, itu je nak cerita di petang yg agak bosan ni... kalau dah bohsan apa nak buat? Pi dapo laa... ada kek cekelat, ada custard fruit tart, coklat beryl's yg makcik bawak haritu, ada maruku, naan breakfast pagi tadi pun ada lagi... hehehehhh!  Dah teringin puasa Syaaban pun tak boleh... :))

No comments:

Post a Comment