Pages

Wednesday, February 29, 2012

Kuasa Komputer

Sejak hari Isnin lepas keceriaan saya tiba-tiba diragut.  Tiba-tiba saya rasa kehilangan, kebingungan dan sebagainya.  Selama kini, saya tidaklah tak karuan begitu.. Walau berjauhan dengan suami, melayani kerenah anak manja yg seorang ni.. semua saya lalui dengan hati yg masih berbunga2.

Isnin itu, selepas menghantar Fawwaz yg meragam tak mau ke sekolah awalnya, saya melepaskan perasaan dengan memandu jauh-jauh ke Bandar Baru Bangi, tempat yang saya amat jatuh cinta.  Kalau tak jatuh cinta, tidaklah sampai ke situ saya bersalin dulu.  Cuma tak berpeluang nak menjadi penghuninya.  Saya bersarapan di McDonald yg sangat selesa ruangnya.  Sambil melayani perasaan.  Makan muffin dan kopi... pergh! Indahnya..

Sebenarnya tujuan utama ialah nak mencari sesuatu.  Saya nak cari Smart CocoA+ yg dengarnya baik untuk minda kanak2, melalui testimoni yg ada. Puas saya cari di online market, tapi tak ada.  Saya pasti di BBB ada.  Lepas sarapan, saya ke Yummy bakeries, membeli bahan2 kek.  Memang itulah tempat yg saya suka pergi.  Kemudian nak ke Giant, tapi masih tutup.  Terus ke PKNS.. Alhamdulillah, dapat beli smart coco tu di sebuah farmasi.  Saya terpinga2 asalnya sebab tengok harga tu RM14.  Padahal yg saya tau, sekotak RM21. Selepas bersoal jawab dengan pekerja di situ, rupanya dorang salah tag.  Yg 14 tu ialah 14 SGD/BND.  Ayoyo.. tuan kedai, sila pastikan pekerja anda tak membuat salah begitu.  Saya boleh je diamkan dan bayar, tapi mengenangkan halal haram dan nak bagi makan anak, saya kena yakin akan harga itu.

Dah letih pusing2 BBB saya balik lah.. Memandu tenang sambil mendengar radio IKIM.fm.  Dapatlah input sikit2 petua rumahtangga.. Antaranya:
(1)  Suami/Isteri sebaiknya menyedekahkan atau menghadiahkan Al-Fatihah kepada pasangan masing2 untuk kerukunan dan kebahagian rumahtangga, dsb
(2)  Suami harus dengar apa yang diperkatakan isteri sehingga habis ayat.. jgn ego dan potong sekerat jalan (adalah penerangan ustaz tu..)
(3)  Isteri yg biasa berpangkat di pejabat juga kenalah dengar kata2 suami... jgn tau nak marah atau mengarah je ;)

Itu je yg saya ingat... ingat nak post sikit2, sharing kat FB... rupa2nya, malang menimpa.  Lappyku mati sebelah.. kena stroke!  Cth hurup yg boleh ditaip ialah QWERTY je.. sampai UIOP dah tak keluar!  Maknanya sebelah keyboard berfungsi, sebelah kanan tidak.. Maklumle, bawahnya panas dan hangit.. Hwaaa.. sampailah hari ni ia begitu.  3 hari makan hati sebab tak dapat nak menaip..  Rupanya, inilah kegembiraan saya selamakini.  Bila dapat menulis walau sebaris ayat di sini.. Mujur juga masih boleh connect ke internet, sebab mouse masih berfungsi.  Boleh click, tapi tak boleh menaip.. Boleh juga baca akhbar dan macam2..

Pagi ini saya dah tak tahan... Asalnya saya nak ikut rombongan budak2 tadika ke Masjid Wilayah untuk sambutan Maulidur Rasul peringkat zon.. Bila bas penuh, dan fikirkan sampai bila Fawwaz nak berdikari, maka saya tukar arah tuju.  Lepas buat kerja rumah, saya survey netbook kat Mines.. Sebenarnya semalam pun dah survey kat Seri Petaling ni.  Akhirnya saya patah balik ke Seri Petaling... dan dapatlah benda baru.. hehehe!  Nak tunggu abe balik Sabtu ni macam lambat sangat.. Inipun kiranya masih rahsia buat dirinya..

Inilah kuasa komputer yg telah meresapi diriku.. Takde barang kemas takpe, jangan takde komputer dan internet hahahh!  Barulah tenang makcik nak bekerja dan beribadah... Walau Fawwaz yg banyak memegangnya untuk bermain flower n zombie.. ;)

No comments:

Post a Comment