Pages

Friday, July 20, 2012

Doa Ibu

Pagi ni Fawwaz liat sikit nak bangun tidur.  Malam tadi tidur kami tak berapa nyenyak sebab Fawwaz kejap2 batuk. Walau saya tak pasang kipas, tetap sejuk udara yang menyusup masuk dari luar.  Saya pula keluar masuk bilik sebab malam tadi Fawwaz nak tidur di luar.  Saya susah hati kalau dia batuk atau selsema.. Jatuh kesian.. sebab dia memang jarang ada masalah kesihatan.

Dah pukul 7.15 baru dia bangun.  Itupun macam nak meragam.. Mak dah pasrah je samada dia nak sekolah atau tidak.  Dia dah macam marah je bila kita suruh mandi apalagi sebut sekolah.  Terus cakap NO SEKOLAH.  Saya biarkan je dia adjust moodnya sendiri dan saya buat2le kerja rumah yg pending tu.  Kadang2 suasana begini buat kita stress. Risau jika berlarutan perangainya tu.  Dan saya berusaha untuk tidak marah dia hanya kerana tak mau ke sekolah.

Pelan2 cucuk jarum, ajak mandi.  Lama2 dia pun ikut je.. Kemudian saya buatkan susu.. SAYA BACAKAN ALFATIHAH, SURAH INSYIRAH dan AL-IKHLAS PADA AIR SUSUNYA.  HEMBUSKAN KE SITU DAN DOA KEPADA ALLAH..  Subhanallah.. Memang mujarab! Belum lagi dia minum susu tu, terus dia minta baju.. Minta pakai baju sukan sekolah.  Takpelah kalau tak mau pakai seragam, janji nak pergi.  Kemudian saya suruh dia minum dan habiskan air susu tu.  Siap2, terus ke sekolah dengan riangnya..  Sampai sekolah hampir pukul 8.30 pagi (1/2 jam lewat  :D).

Ya Allah.. sesungguhnya pagi ini doa hambaMu ini makbul.  Syukur.. Terima Kasih Ya Allah...!!!

1 comment:

  1. Alhamdulillah, bagus cik mat.. dia tak nak risaukan ibu dia :)

    ReplyDelete