Pages

Tuesday, July 10, 2012

Letih dan Lesu... Kenapa?

Sejak pagi tadi (bangun tidur), saya dah terasa kemalasan diri.  Berapa kali saya snooze dan snooze alarm hp tu.  Dari bilik, bertukar tempat ke sofa.  Boleh lagi tidur sambil duduk... Tapi saya gagahkan juga badan untuk bangun, mandi dan solat subuh.

Alhamdulillah Fawwaz bangun sendiri dengan sedikit ceria.  Pelan2 saya pujuk utk mandi dan mengambil masa hampir 1 jam juga untuk membawa dia keluar rumah untuk ke sekolah.  Oh anakku.. liat dan susahnya dia nak ke sekolah.  Khamis dan Jumaat lepas dah ponteng.  Mesti cakap "NO SKOLAH" tiap kali ditanya. Mama tetap bersyukur, hari ni walau keluar rumah tu pada waktu orang dah beratur.  So, tau2 jelah masa sampai tu budak2 tadika dah kat mana.

Apa2 pun, bila Fawwaz ke sekolah ni, automatically mama jadi bersemangat!  Lepas hantar, terus ke market Sg Besi.  Balik ambil breakfast.  Kemudian tengok order.. wah! Ada orang nak kepau dan karipap.  Lepas tu turun cuci kereta.  Habis cuci, naik bersihkan ayam yg dibeli tadi.. sidai kain lagi.. siram pokok bunga.  Ada orang order kek pulak.. Keluar beli barang.  Ambil Fawwaz.  Isi minyak kereta.  Balik ada orang order kek dan karipap pula.  Masak. Buat pau.  Buat kek... Perghh!! Memang hari produktif ku..

Tapi menjelang petang, badan rasa lain macam.  Lesu dan mengantuk sesangat.  Malas macam masa bangun tidur pagi tadi.  Perasaan ni selalu ada bila en hubby ada.. Duk terkuap2 je.  Hubby kata nak balik Selasa... takkan hari ni dah ngantuk? Dah teguk Vemma pun letih sokmo, why laa? Tapi sebab dah senja, saya gagahkan juga untuk melawan.  Mandikan Fawwaz dan diri sendiri.  Buat persiapan untuk buat kek yg pertama (rainbow).  Kemudian tengah intai FB dan berhajat nak solat Isya', tiba2 loceng berbunyi.. Loceng pintu laa...

Agak dahh... Suamiku tiba2 muncul di depan pintu.  Rupanya kuat juga instinct ku yg dia akan muncul secara surprise walau tiket flight tu patutnya esok (Selasa) petang.  Maklum jelah, ku sudah bilang mau pulang ke kampung dan jangan kacau ini plan.. Now, no wonder mak ngantuk dan lesu.. but I wonder why..?  Tengok je esok, kalau mak letih lesu layu, kenalah mak tambahkan lagi zikir2ku..  Tapi esok ada 2 bijik kek dan inti karipap nak bikin... kenalah kuat semangat.. :||

No comments:

Post a Comment