Pages

Sunday, September 16, 2012

Syawal Pun Berlalu..

Sekejap je rasa... dah pun habis raya.  Lepas ni tak dapat lah akak nak dengar lagu si Black ft Malique tu.  Alaaa... lagu "Aku kan pergi, bertemu kekasih abadi.. tiba masanya kau cari pengganti...".  Huh... menusuk hati.  Agaknya sebab Black tu yg nyanyi. Suka saya dengar dia nyanyi.. Apa pun jadi sedap!  Pasaipa tak buleh dengar lagi lagu tu, sebab lirik tu cakap.. "tiba pagi Syawal.."  Lebih kurang laaa..

Petang ni, sepatutnya saya penuhi 2 jemputan rumah terbuka.  Satu di Setia Alam, satu lagi di Jenderam Hilir.  Dua tempat yang bertentangan.  Tadi saya dah tenung je peta Jenderam tu.  Blank!! Takde idea macamana nak pergi ke situ.  Rasa nak pegi sebab tahun2 lepas pun tak dapat pegi ke majlis regular customer kek saya ni a.k.a sahabat zaman sekolah menengah, Atie.

Saya ni sejak ada anak memang fail nak hadir ke rumah2 dan majlis orang.  Hehe.. salahkan anak pulak.  Yelah.. hanya daku yg tahu dan sering mengalaminya.  Sehingga agak2 trauma. Setiap kali dapat jemputan, hati akan terus berkata 20% pegi, 80% gagal. Huhu.. mind set!  Especially bila cuma berdua dengan anak bujangku itu.  Samada dia akan tidur dan tak mau bangun, bangun lepas tu ajak balik, atau tak tidur tapi tak mau keluar dari kereta.  Kalau dapat parking depan rumah, saya akan biarkan je dia dalam kereta.  Kalau tak tu, alamatnya patah balik rumah le..  Semalam ke rumah makcik dan adik pun dia nak duk dalam kereta je.  Apatah lagi ke rumah orang yang tak dikenali..

Inilah hari raya kami.. Mohon maaf kepada kawan2 dan saudara mara kerana gagal mengunjungi korang semua.  S'times I feel helpless.  Tapi syukur kepada Allah, masih ada ruang yang sangat2 membahagiakan.

No comments:

Post a Comment