Pages

Sunday, June 30, 2013

Fawwaz Hari Ini...

Hari ni mata dan hati mak ni diam2 duk perhati tingkahlaku Fawwaz. Bangun awal sebelum 6.30 pagi.. sambil tersenyum bila tengok uminya keluar bathroom, lepas mandi. Mood baik la tu, walau dia tahu hari ni hari Ahad, kena pergi sekolah awal pagi. Agaknya sebab dapat ambil alih tempat tidur umi kat sebelah abi yang entah sedar ke tidak Fawwaz kat sebelah tu.. hehe!

Sampai di sekolah lebih awal dari kebiasaan tanpa ada ragam. Terus je menuju ke tempat assembly tanpa menoleh ke belakang atau tunggu cikgu jemput. Kebiasaannya dia akan mundar-mandir dulu sampai ada cikgu ajak atau panggil.

Habis waktu sekolah, umi tengok dia tengah duduk di tempatnya. Bila cikgu panggil, baru dia bangun dan naikkan kerusi ke atas meja. Terus keluar pakai kasut tanpa perlu humming atau mundar-mandir dulu.

Sampai rumah pun umi sedar yang bajunya pun masih elok kemas masuk dalam seluar. Kalau tak dah dikeluarkannya siap-siap. Semua yang dipakai dibuka sendiri dan diletak di tempat sewajarnya.

Itulah pemerhatian mak hari ni. Hari pertama selepas balik dari Attitude Therapy semalam. Sekarang Fawwaz mandi guna aromatherapy shower gel dan titisan seri wangi. Dengan izin Allah dapat membantu meningkatkan tahap kesedaran dan ketenangan padanya. Lepas tu bagi makan JERI quotient.  Fawwaz tanya "what's this?".  Dr jawab "it's for you, to be more clever..." hihihi...



No comments:

Post a Comment