Pages

Thursday, June 27, 2013

Shopping!

Seharian banyak membuang masa di depan komputer ni. Mencari2 sesuatu tapi tak dapat2 sampai ke sudah. Sebenarnya ini adalah sambungan dari pencarian semalam.

Mula-mula nak cari thermo pot yang canggih sikit dari yg sebelumnya. Sebelum ni guna brand Sanyo dan menemui ajalnya betul2 selepas akak balik dari kampung. Dah lebih 6 tahun pakai. Rosaknya sebab badan dah tanggal2 dan berbahaya. Tapi suis masih elok.. So, nak cari brand Toshiba pulak sebab dah berkenan yang kat rumah kampung tu. Jenis non-stick, latest trend. Semua tempat yang saya pergi tak jual. Target seterusnya ialah Senheng sebab online ada jual. Malangnya bila akak ke kedai tu, semedang tak bukak lagi! Frust betul... Kalau takde tujuan tu, tengok bukak je...

Lepas tu nak cari baju kurung raya. Keluar masuk kedai online dan fizikal, susah betul nak jumpa yang berkenan. Bila jumpa, saiz takde. Semalam ada masuk satu kedai di Jitra ni. Memang berkenan sangat. Memang nekad nak beli. Tapi saiz takde.. huhu! Tadi pun masuk satu kedai jugak. Ada jugak yang berkenan, tapi batu2 yg besar dan bertaburan mematikan selera akak. Memang trend balik kot, batu2 bertaburan ni.. leceh arr nak gosok nanti..

Dah beberapa tahun sebenarnya akak beli baju siap cuma kat satu kedai. Lokasi di Sg Besar. Tapi balik hari tu tak sempat nak ke kedai tu. Asyik duk melawat klinik gigi yang sampai sudah tak buka tu. Akak pulak bukan jenis yang rajin nak masuk satu kedai ke satu kedai pakaian... Mmmm bilalah pencarian nak selesai kalau camni. Belum masuk bab tudung lagi...

Lepas tu entah berapa puluh kali masuk kedai Lazada. Adalah yang di skodeng tuuu... Tapi tak sudah2 nak fikir... Tadi sempat masukkan satu barang dalam wish list je. Tiba2 rasa nak buat kejutan pada diri sendiri.. Membelikan diri sendiri sesuatu yg tak dijangka ... hehe!

Ngantuk pulak...

No comments:

Post a Comment