Pages

Monday, August 10, 2009

Aku dah balik...

Yay! I'm already in this small Greenfield @ Anjung Hijau Apartment.. enjoying the green view outside there. Sejuk sungguh mata memandang!

Landed di KLIA hari Ahad 9/8 pukul 9.30 pagi. Naik Gulf Air - GF 0280 Boeing 777. Memang besar carrier ni tapi penuh je. Macam selalu, perjalanan berdua dengan Fawwaz memang mencabar. Tapi kali ni kurang sikit sebab malam. Aku pula minta seat yang dekat dengan ruang crew, so senang nak minta bantuan atau saja2 keluar. Aku borong 3 seats terus! Fawwaz meragam sekejap secara tiba2 bila flight baru nak take off. Letih dan mengantuk tapi belum boleh nak settle down. Sepenuh tenaga juga aku mengendalikan dia.. tapi demi flight bergerak, dia dah tidur. Legaaa... in the middle tu, adalah juga dia buat hal. Biasalah, telinga yang sensitif terhadap sebarang bunyi.. eg. trolley makanan, suara stewardess, suara captain, dll. Aku pulak tak dapat tidur langsung sepanjang 8 jam tu.. takut Fawwaz tergolek ke.. dan memang aku pun lebih kurang anak aku, mudah tak selesa untuk tidur di tempat sebarangan.

Balik tu pakcikku Pak Bong aku jemput. Tapi Fawwaz melalak2 tak mau naik. Cool him down, aku tak jadi naik kereta Pak Bong dan bawa dia round KLIA dan makan nasi lemak. Then ambik teksi yang sangat membosankan tu. Bukan apa, sepanjang dari Sepang ke Bukit Jalil, driver cina tu asyik borak kat hp dengan kuat. Dahla cakap bahasa aku tak faham, tak hormat pula kat passenger yang tengah penat nih. Dengan anak aku yang tidur tuu.. Rasa nak sound tapi takut ditinggalkan kami kat jalan je nanti.. Aku perasan pemandu2 teksi KLIA memang macam tu. Kalau tak sembang sesama drivers thru' radio taxi tu, sembang kat phone macam semalam. Irritating sungguh!

Sampai rumah, dah malam baru dapat tidur betul2. It was like 30+ hrs aku tak tidur.. tapi taklah ngantuk sangat. Pagi ni bangun, macam sekejap je rasanya tidur tu.. tau2 dah 6.30 pg. Maknanya lena sungguh kami... Aku biasa je, tak kena jet lag. Fawwaz ada sikit, he he! Pukul 9 pg aku bfast kat kedai mamak Medina di Bkt Jalil ni dengan Fawwaz. Penuh perasaan 2 orang menikmati roti telur + nescafe panas + soya bean utk Fawwaz.. aku dah mula suka kedai ni, baru, bersih dan sedap. Lepas makan drive terus ke Carrefour, cari apa yang patut.. memang banyak yang patut heh!

Balik mengadap laptop.. layan facebook, posting new stories, etc.. nak booking flight balik ke Bahrain lagi next 2 wks... Esok teruskan perjalanan ke Sabak Bernam pula. Memang aku ni dah lali semua tu.. boleh jadi amazing traveller he hehh! Semoga Allah terus memberi aku kekuatan dan kesihatan.. Amin!

2 comments:

  1. kak siti... senang2 dtg le jenguk kitorang kt sri kembangan ni... bleh melawat opis baru.. :)

    ReplyDelete
  2. Insyaallah... akak sukaa.. tp boyfren kecik akak tu mungkin tidak..he he!

    ReplyDelete