Pages

Tuesday, August 4, 2009

Anak Mithali

Sejak pemergian Yasmin Ahmad ke Rahmatullah, hampir saban hari aku baca kisahnya. Samada online paper atau sekadar forum gosip. Dan aku baru berpeluang menonton kisahnya di Majalah 3 melalui catch up TV di TV3 online. Memang sedih dan sayu... maka berjurai2lah airmata yang murah ni..

Aku tak mau bercerita kisah yang tak baik.. bukan tak pernah dengar, tapi aku lebih suka cerita yang manis sementelah orang yang dah tak ada. Tapi sejak dia tiada, memang cerita yang baik saja keluar. Itulah, apa2 pun Allah yang Maha Mengetahui... Rezekinya pergi meninggalkan dunia dalam keadaan yang disayangi ramai. Selama ni pun memang aku sentiasa ternanti-nanti iklan barunya, terutama iklan Petronas. Aku paling tak lupa iklan Tahun Baru Cina yang lepas. Kisahnya seorang anak cina tak tau makna makan besar.. rupanya dia duduk rumah anak yatim dan orang yang jemput budak tu dari sekolah ialah wanita India... sedih sangat iklan tu...!!

Aku baca dan dengar pasal ibu bapa arwah bercerita tentang kebaikan dan ketaatan arwah Yasmin.. dan buat aku terfikir tentang diri aku sendiri. Mampukah aku setaat dan sebaik itu? Jawapannya aku sendiri tau.... tapi masih belum terlambat untuk mengubah diri kita ke arah yang lebih baik terutama terhadap ibu bapa kita. Semoga esok masih ada... Dan semoga ibubapaku sentiasa dirahmati Allah dah sihat sejahtera...

2 comments: