Pages

Saturday, November 3, 2012

MOOD PINDAH TAPI...

Tengah hujan!  Dah lama tak dengar Fawwaz nyanyikan lagu "rain rain go away, come again some other day..".  Tak silap dia stop nyanyi lagu tu bila mak dia yg asalnya blur ni dah pandai nyanyi sama.. hehe!!  Boleh tahan banyak juga lagu kanak2 yang tak ada zaman mak dia ni kecik..

Hari ni nampaknya hari yang sedikit sibuk.  Ni baru je melabuhkan punggung di atas kerusi yg tak berapa menarik dah rupa parasnya.  Seharian di dapur.  Konon2 nak ikut sama abe yg mula nak mengemas barang ke dalam kotak. Rupanya saya setakat update status je kat FB.  Menggembar gemburkan yang saya nak pindah jauh.. Tak lama terus dapat order PAU dan KARIPAP, 10 peket tiap satu!  Belum kira yg tati punya semalam dan Zu punya di awal pagi tadi.  Hahh.. kawan2 yg dah biasa stock up makanan frozen untuk anak2 dah mula mengaum.. takuttt  :D

Baru tadi pun saya bagi notis kat landlord yg entah di mana asal usulnya. Setahun sekali nak calling2 pun tidak. Yang saya tau dia kat Ipoh.  Selamakini sayalah care taker rumah dia ni yg sangat baik menyelesaikan segala hal ehwal maintenance.  Dah nak pindah pun masih bayar sewa walau depositku beribu2 lemon kat dia (minta2 dia pulangkan lah ye... huhu).  Lamanya saya sewa rumah dia!! Bukan apa, dalam 5-6 tahun ni memang tak fikir untuk cari atau beli rumah.  Sebab yang saya tau, abe memang nak bawa saya ke Utara.  Sebagai isteri yg patuh dan tak banyak songel, saya langsung tak tanya atau desak apa2.  Mode pasrah je... Akhirnya rezeki tu adalah, InsyaAllah kalau panjang usia saya sampai tahun depan.

Sudahnya entah bilalah saya nak membungkus2 barang ni.  Walau dengarnya agak lama lagi, by end November ni nampaknya semua barang dah kena bergerak ke Utara. Nampaknya kena gigihlah akak menguli dalam seminggu dua ni.  All out!! Lepas tu baru pergi jumpa makcik urut.. dan packing.  Pagi tadi dah menyiapkan inti karipap. Pastu masak untuk abe. Sambung buat pau, barulah siap ni.  Makan tengahari pun sambil mengerjakan pau. Abe makanle sendiri kat meja tu. Punyalah hectic! Tak kiralah, pau pun dah tak bulat.. herot perot sebab terlebih kembang.  Namun ianya tetap gebu dan sedap... Tag line baru muncul kat kepala "PAU KAMPUNG SEDAPPP".  Tapi cukuplah setakat ni rasanya.. Siapkan Ani, Tati, Zu dan Aida punya, lepastu nak sambung balik kat Kedah nanti.. Kena buat marketing baru lah pulak..huhu!

Perghh.. Lihat Durian Crepe ku! Asalnya nak buat bekal anak dara abe hari ni, tapi akak cancel.  Bukan buruk siku.. Tiba2 ternampak semalam kakak dia dah buatkan dulu... Takpe, makcik tukar dengan karipap je lah. Nak baking ciskek sebagaimana permintaan asal abah dia dah tak sempat + malas.  Jadinya, ini untuk en abah je la.. Sedap tapi kekadang jemu pulak semua manis dalam rumah ni.  Rasa nak juga benda2 pedas.. kerepek pedas ke, tomyam pedas ke, sate pedas ke.. apa lagi ye...

OKlah.. masa untuk membungkus pau dan menyorokkannya dalam freezer ku itu.  Entahkan cukup tidak ye ruangnya nanti, sementara nak tunggu Jumaat depan.. :D

No comments:

Post a Comment