Pages

Saturday, November 10, 2012

Petang Yang Relaks..

Sedar2 dah pukul 4.18 petang.. Apa je yang saya buat hari ni?  Bangun pagi, buat sarapan untuk diri sendiri dan Fawwaz, menyelerakkan bilik, masak untuk lunch... lepas tu tidur2 ayam, kejap mengudap, bancuh kopi, tengok cerita Jepun yg sedih di TV Al Hijrah sampai gugur airmata seorang baker yg dulunya rocker..:P, intai2 kat taman sanun yg tengah ada majlis perkahwinan berjalan...  Mmmmm what a relaxing day!

Memang hari ni nak relaks je.. selepas bekerja membanting tulang beberapa hari.. Muahahaaa!  Semalam waktu macam ni rumah Anjung Hijo ni agak hiruk pikuk dengan suara rakan2 dan saya sendiri. Kengkawan datang bawak makanan.. yeyy! Ada nasi ambeng, nasi arab, kuih muih dan kudap2an.  Saya cuma menyediakan air atas permintaan iaitu Asam Boi Limau Kasturi.. Adalah juga yg saya gorengkan karipap dan buat durian crepe, tapi sikit2 je.. Ingatkan cukup2 6 orang je, rupanya lebih.. ekeke.  Apapun makanan memang berlebih macam biasa dan ada upacara bungkus membungkus.  Majlis selesai selepas maghrib.. Sedih laa.. entah bila nak dapat kumpul lagi macam tu.

Esok lusa mungkin nak balik kampung lama2 sikit.  Rasanya laa... Tadi abe telefon, belum2 dah tanya bila nak balik ke sini.  Akak belum lagi confirm tarikh nak balik kampung tuuu..huhu!!  Nak harap dia ikut balik memang takde harap lah.  Kekadang mulut celupar akak keluar juga ayat2 power.  Antaranya "agaknya abang datang kampung tu kalau kita (saya) mati kat kampung tu.."  Senyap.  Perbincangan pun mati. Amacam? Ganas tak akak nih?  Kekadang memang macam tu.. Makan dalammmm..  Alhamdulillah saya hidup dalam keluarga dan ibu bapa yang berhati mulia.. Tidak mendesak, tidak menghasut, berlapang dada, redha je walau macam2 cerita anak2 nih.. Alfatihah buat mereka, semoga Allah kurniakan mereka darjat yang tinggi di akhirat kelak.

Takpelah... apa2 pun jangan stress sangat dalam kehidupan ini.  Macam yg saya tengah dengar dan tonton di TV Al Hijrah ni.. Berlapang dada.. yg bermakna kita redha dengan ujian dan takdir Allah.  Apa jua yang kita lalui, perbanyakkan istighfar.. selawat jangan dilupa.  Peringatan buat diri ku ini.. Cau cin cau!

3 comments:

  1. ganas statement akak kita nan sorang ni,tp seKali sekala mulut mmg agak nakal kan kak..saje nakal, kasitau org sana kita alert and masih ade hati yg aktif mencuba segala rasa yang timbul :p

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete