Pages

Monday, December 17, 2012

Customer Service

Hari ni penuh semangat saya ke Putrajaya.. ke KPDNKK. Adalah urusannya. Sayang sekali, kat tempat yg saya pergi tu sistemnya 'down' pula. Jadi tak dapatlah saya berurusan. Takat ambil borang je lah jawabnya, sebab borang yg saya download tu tak boleh guna. Nak tanya beberapa perkara alternatif, cik adik manis tu tak dapat nak bantu dan jawab. Sebab alang2 dah memandu jauh, kalau dapat maklumat jelas tu, kuranglah sikit 'penat'nya. Tapi bila tengok mata dia pun dah tak fokus, akak pun cakaple "takpelah... terima kasih". Macam tak puas hati, nak komplen.. Tapi takpelah, benda kecik.. Cuma, sebagai orang awam, nak juga pesan kat orang2 jaga kaunter ni.. biorle tau hal ehwal produk yg ditawarkan. Idaklah berharap kat orang2 tertentu je. Macam kalau pergi ke sesetengah bank, pak guard pun boleh jawabkan kalau pasal isi borang ke apa...

Tapi tak semua kaunter kerajaan masih tahap tu. Banyak juga yg tip top. Contohnya kat imegresen. Walau ramai, pengalaman yang saya lalui amat memuaskan.

Lepas tu saya ke Pusat Perkhidmatan Pelanggan Astro pula.. di Damansara Utama. Yang ini saya bagi markah penuh. Urusan saya cuma nak re-activate astro. Sebelum ni saya buat temporary disconnection sebab saya nak pasang unifi. Masa tu main calling2 je.. CS dia pesan suruh hantar smart card ke tempat dia, tapi saya tak buat. Simpan je dalam peti. Bila kat Jitra takde unifi, kenalah pasang semula Astro. Alaa.. saja buat hiburan kann. Prosesnya sekejap je. Tunjuk no akaun. Bagi smart card lama yg dia guna dan activate balik. Tukar alamat. Siap! Pastu dapat hadiah tumbler... yeyey!! No reconnection cost... Tak perlu nak sembang banyak2.

Saya bukan nak buat perbandingan. Sajalah.. Bila satu gagal, satu lagi menggembirakan, dah kira Alhamdulillah le.. Dan satu lagi, tadi di One Utama, dalam laman parking yg penuh tu, ada pulak satu petak yg tersedia menunggu kami... Tu laa.. yakinlah dengan doa "Allahumma Yassir.." tu  :)

No comments:

Post a Comment