Pages

Monday, July 8, 2013

Ujian Terbaru..

Cuaca sejuk di petang hari. Mungkin pembawaan dari hujan belah pagi tadi. Dah dekat nak asar, mata ni mengantuk bukan main. Sejak balik dari KL, belum sempat nak tidur tengahari macam selalu. Tiba-tiba ada banyak aktiviti pulak.. Ini pun baru siapkan sikit karipap untuk dimasuk ke dalam freezer yang tak habis2 cuti tu. Bila orang bertanyakan karipap, baru makcik menggagau nak buat hehehe!


Kisah pagi tadi... Alhamdulillah, berjaya juga perjumpaan dengan Guru Besar sekolah Fawwaz. Membincangkan perilaku Fawwaz yang di alam fantasi tu. Dah setengah tahun masih tak mau belajar dan buat kerja sekolah. Jadi, guru besar dan cikgu kelas 'concern', bimbang dia jauh ketinggalan. Yang buat mak dia ni puas hati, bila abi dia pun dapat turut serta. Kiranya dah makan tahun mak makan hati sebab ada  rejection terhadap pandangan dan gerak hati mak terhadap anaknya. Sampai mak ni berhenti bersuara, bimbang jadi kemarahan, doa tak baik dan macam2 lagi lah. Dan sekarang, masanya telah tiba untuk kerja berpasukan menangani masalah anak seumpama ni.

Ini nampak macam kesinambungan dari perjumpaan dengan doktor di Attitude Therapy minggu lepas. Kebetulan cikgu bertindak pada waktu yang sama. Masih belum dapat tentukan tarikh untuk buat rawatan di Ipoh tu. Mungkin esok, akan dapat surat sokongan guru besar untuk buat pemeriksaan di hospital. Kegunaannya ialah untuk menentukan samada dia sesuai atau tidak untuk meneruskan persekolah di situ. Sebabnya, kat sekolah tu tak ada cikgu yang khas untuk kes2 sebegini. Cikgu2 yang ada hanya untuk murid2 normal. Tapi InsyaAllah, sekolah yang menyediakan guru khas ni ada di persekitaran. Cuma keluar sedikit dari kawasan taman ni. Sekurang2nya, sedikit lega juga bila ada backup school ni. Walau apa2pun, kena buat rawatan apa yang patut sebelum terus memikirkan pendidikan khas tu.

Mungkin sinar yang menanti menjelang ramadhan. Saya kira, perkembangan Fawwaz terkini adalah sebuah hikmah. Dia nampak semakin mudah diurus di rumah tetapi semakin sukar di sekolah. Penemuan beberapa faktor dalam diri Fawwaz, mendekatkan saya pada Maha Pencipta. Semakin ketagih untuk bertahajjud,solat taubat, hajat dan dhuha. Kalau dulu amat sukar nak buat yang sunat, kini sangat senang melakukannya. Mak ni rasa bersalah sebab tak mampu melindungi anaknya dari jin dan iblis. Kini yg mampu mak lafazkan tatkala tersedar ialah ucapan "Lailahailla anta subhanaka inni kuntu minazzalimin..". Akulah yang telah menzalimi diriku ya Allah... :(


Sinar yang lain ialah apabila sebuah akhbar bertanyakan andai boleh wartawan tu interview saya. Sebab dia nampak gambar kek2 dan makanan frozen di FB page saya. Saya cakap, saya tak hebat pun.. Jual kecil2an dan orang pun tak ramai tau esp bila dah pindah Kedah ni. Dan dia kata sebab tulah dia nak masukkan saya kat paper tu. Memang cari yg tak popular dan lepas ni satu Malaysia boleh tau yang akak jual kek. Hehehe... macam tak percaya. Jadi macam jakun je akak duk canang kat FB.

Tiba2 saya bimbang sebab bukan pandai sangat sebenarnya. Kedudukan dapur pun tak selesa di sini. Cuma mungkin sebab minat yang mendalam, apa yang saya buat tu menjadi. Sejujurnya, saya merasa amat tak yakin untuk bercerita tentang kepakaran diri. Tapi, bila baca komen kawan2 yang sangat membantu menaikkan semangat ni, saya rasa keyakinan datang semula. Inilah pemasaran percuma yang tak semua orang dapat peluangnya. Semoga ianya menjadi jalan laluan untuk kejayaan yang saya dambakan selepas bertahun semangat merudum. Terima kasih kawan2 dan adik beradikku!

Semoga Ramadhan dapat kulalui dengan limpahan rahmat Allah. Anakku... bisnesku... juga urusan rumahtanggaku.. Untuk petang ni, akak dah alihkan sendiri lokasi dapur oven yang gedabak tu dengan peti sejuk yang akak comel saiznya. Switch tempat. Inilah namanya tenaga "incredible hulk" versi perempuan ayu  :P


No comments:

Post a Comment