Pages

Wednesday, September 25, 2013

Mini Laundry Room

Semalam Ah Chai, pemasang tiles dah siapkan ruang laundry yang comel juga tu. Tukang cat pun siapkan kerja mengecat di kawasan tu dengan warna biru lembut. Saya suka ruang tu sebab nampak cool dengan padanan cat dan tiles berwarna kebiruan juga. Ruang tu akan menempatkan mesin basuh dan ironing board. Saya boleh buat kerja menggosok baju sambil meninjau2 jalan dan bukit di depan tu. Bukan meninjau pekerja Indon yg tengah buat projek rumah Iris di depan tu ye. Iris ialah nama fasa terbaru di Taman Tunku Sarina ni. Fasa kami pula bernama Alyssa. Macam fasa rumah yang kami sewa sekarang ni namanya Atira. Semua nama wanita macam kat drama TV je... hehe.

Ruang kecil macam kotak tu akan kami gunakan sebagai store kecil untuk menyimpan barang. Harap2 dengan ruangan terhad boleh kurangkan barang yang tak perlu dalam rumah nanti.. 

Warna tak jelas sebab pakai kamera tab je..

Dengan ini bermakna kerja-kerja tiling di dalam rumah dah siap sepenuhnya. Kagum dengan kerja tangan Ah Chai yang sangat kemas dan teliti tu. Memang lambat sikit, tapi puas hati. Hari ni Ah Chai memulakan kerja tiling di kawasan parking dan driveway pula, kemudian baru simen berwarna boleh diletak. Ada 5 hari je mereka2 ni kena siapkan kerja-kerja ni sebelum abe dapat berehat untuk ke Tanah Suci.

Ah Chai... :D

2 comments:

  1. Kak...blh mtk contact no ah cai ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde la no dia... ni kontraktor yg panggil dia buat..

      Delete