Pages

Saturday, September 28, 2013

Seruan Haji Buat Suami

Alhamdulillah... setelah menunggu 2 musim, dapat juga abe seruan Haji tahun ni. Tahun lepas dah siap2 bag TH Travel bagi, tapi tak dapat pergi. Dalam senarai menunggu je..

Penerbangan yang sepatutnya pada 9 Oktober dicepatkan 2 hari ke 7 Oktober. Tiba2 hatiku berasa sayu bila memikirkannya. Padahal dah biasa berjauhan, ditinggalkan dan meninggalkan. Biasanya akak macho sekali bab2 berpisah dengan abe terutama bila nak balik kampung. Ada ketika seminggu tak berhubungan pun tak jadi hal. Tapi akak memang jenis hati kental (dan ego pun kott).. Lainlah kalau berpisah dengan Fawwaz. Setengah hari pun rasa tak karuan.. :DD

Semoga Allah permudahkan perjalanan abe dan perolehi haji yang mabrur. Dan Allah permudahkan jua kami di sini, umi & Fawwaz dalam menjalani kehidupan sehari-hari. Semoga Fawwaz tak bertanyakan kenapa abi tak datang2 sebab dia dah hafal kiraan hari abi datang dan pergi.

Mungkin sayu itu bertambah sebab sebelum ni kalau berlama tanpa abi pun, kami tinggal di KL. Dikelilingi saudara-mara dan sahabat handai. Nak balik kampung pun taklah jauh sangat walau mengambil masa hampir 3 jam. Tak sunyi. Di sini, walau dah dekat setahun, kiranya masih baru. Berjauhan dengan kerabat yang sentiasa dirindui. Nak balik kampung tak kurang 6 jam perjalanan.

In shaa Allah semuanya baik. Akak kena berlapang dada supaya tak menyusahkan urusan orang lain. Hanya tinggal seminggu je lagi untuk menghitung hari... Doaku agar masanya tiba juga untuk giliranku ke sana. Walau tarikh di kertas pendaftaran tu lama lagi, harapan akak agar ada jalannya dan dimurahkan rezeki untuk pergi dikala kesihatan tubuh badan masih baik dan usia masih muda. Amin.


No comments:

Post a Comment