Pages

Monday, January 4, 2010

New Year 2010





Happy New Year 2010 & Maal Hijrah 1431..

1 Jan lepas aku & family kembali ke Bahrain selepas bercuti selamat 1 1/2 bulan. Perjalanan kali ni adalah yg terbaik. Dengan Fawwaz tak meragam langsung dan pasukan cabin crew Gulf Air yang terbaik setakat ni. Masa balik ke M'sia dr Bahrain yg lepas adalah yg terburuk... Once landing, terasa kesejukan di luar... sekarang musim winter. Tapi still matahari terik bila siang. Udara je sejuk. 2 hari sebelum balik, dorang kata hujan di sini. Ada air masih bertakung.. Aku kena flu 1-2 jam sebelum landing. Suspen juga, takut flu yg satu tuu.. Alhamdulillah dah baik semalam.

Since sekarang winter, malam menjadi sangat panjang. Maghrib pukul 5pm, Isya' 6.30pm.. subuh 5am. Belum pukul 7pm Fawwaz dah mula nak tidur, so 4am dah bangun.. itulah yg berlaku setakat ni. Walau setakat 15-20 C (mcm Genting je kott), aku still tak tahan sejuk. Tapi Fawwaz sampai hari ni belum mau pakai sweater atau apa2 lapis. Baju pun lengan pendek kecuali keluar rumah. Kebal budak nih..

Hari ni (Isnin) baru mula kerja. Ahad semalam public holiday menggantikan 1/1 yg jatuh hari Jumaat. Aku akan memulakan kehidupan seperti bulan2 yg dulu, selepas menggembirakan hati di kampung halaman. Malas nak letak azam mahupun KPI. Apa2 pun, kehidupan perlu diteruskan..

3 comments:

  1. k ct, winter mmg membosankan.. kita jd x productive langsung, asyik nak berselimut ajer.. Huhu...

    semoga hari2 yg mendtg sentiasa ceria bersama fawwaz..

    ReplyDelete
  2. ye betul aku la ni -5 -7C....rimas betul..org kata snow cantik..ye cantik untuk 2-3 hari. kalau dah 2 -3 minggu/bulan....nampak snow je...mengucap panjang..school close,jalan penuh snow...cak..cak...winter time..apo lagi tidor jom..hahahaha

    ReplyDelete
  3. Haha meh tido kenkawan.. mujur kat sini <>15-20C je.. idakle aku membeku. Boleh tahan lg keluar tanpa lapis2.. at least better dr masa summer ari tu..

    ReplyDelete