Pages

Sunday, January 31, 2010

Saja nak cerita..

Semalam aku nampak kat Carrefour, lemon grass (serai) harga secekak = BD2.6 > RM26.. perghh! Secekak tu dalam 5-6 batang kot. Isk mahal benor.. tu yg tiap kali balik M'sia aku mesti angkut serai banyak2.. susah hati aku kalau takde simpanan serai. Agaknya sebab benda eksotik dan import.

Kat sini takde vitagen. Yg ada Yakult.. sebaris Yakult yg kecik2 tu pun harganya BD2.6.. ke 3.6 > RM36 gitu. Kat M'sia paling mahal RM4.. Sekotak air soya bean Drinho yg harga kita RM2+ tu, kat Bahrain dalam RM15. Telur kalau ada omega atau vitamin, 6 biji tak kurang RM11. Memang mewah kalau duk M'sia. Tapi takle semua barang mahal kat sini, ada juga yg berpatutan walau lebih mahal dari M'sia. Paling murah ialah petrol.

Kalau tempat2 lain entah macamana lah ye. Apa2 pun syukur juga sebab ada juga benda2 yg dicari tu kat sini. Mahal murah lain cerita.. yg penting ada. Orang versi kampung macam aku ni memang tak boleh duk jauh2 sangat. Takleh jadi macam omputeh.. apa kena mengena??

2 comments:

  1. takyah dok risau la ct.aku kat uk ni kalau stok ikan bilis,udang kering ngan belacan nak abis je ngelabah.padahal ada je kat kedai cina kat manchester.tepon msia suruh mak/mentua anto..hehehe..tu belum masuk tauhu kering, soon, rempah adabi,pecal....boleh tahan la.pantang nampak serai kat kedai terus beli sedozen..hehehe.nampak daun pisang beli sedozen,nampak petai beli..pendek kata kalau ko datang rumah aku macam kat msia la..complete..hehehe.cuma...cuma.......takde...ikan patin tempoyak je...wa......ko ni la ...dah aku rindu ikan patin tempoyak..mana nak cari...takpe...sabo...tak lama..3 tahun je takdapat makan ikan patin...ikan patin.....

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. terhibur hati aku yg mendung pagi ni. Maddy memang comel.. patin tempoyak versi temerloh dan yg sewaktu dgnnya.. wallahhhh! Aku lak miss ikan keli.. xpe tinggal tak sampai sebulan..

    ReplyDelete