Pages

Thursday, April 8, 2010

Gigi ku sakit...

I) Sejak balik hari tu aku dah sakit gigi.. actually dah jumpa dentist kat S/Besar tapi tak complete treatment sebab aku takde masa, dah nak balik KL. Dr tak boleh buat utk rahang atas dan bawah sekali gus sebab melibatkan bius, or else aku tak boleh makan, dll... (kes dah lama sgt x jumpa dentist la nih). Kat KL pulak susah sikit sebab takde yg jaga Fawwaz bila ke klinik. Masa husband ada, berebut masa & kereta lak... sudahnya, aku sempat beli Hurix toothache drop dan pain killer je. Drop ni banyak juga membantu, rasanya cengkih je. Tapi sebab gigi geraham bawah ni dah agak kronik lubangnya, sekali sekala sakit juga. Tapi aku takde niat nak jumpa dentist kat sini... Selagi boleh, aku nak tahan sampai bulan depan, buat balik kat SB tuu.. Dr Norhaya tu mcm lembut dan bagus kerjanya, tu yg aku nak ke situ balik. Husband aku cakap sapa tahan sakit gigi, maknanya tahan yg lain2.. Aku jawab 'beranak lg sakit tauu..'.. Padahal kalau sakit gigi ni, jiwa cepat sensitif... nak marah je. Tapi ada ke orang yg sanggup tahan sakit semata2 kurang caya dr, akulah org tuu...

II) Anak aku si Fawwaz ni tak macam aku yg suka makan apa saja (walau sesekali byk komplen juga). Dari kecik dulu, macam2 resipi aku cuba biar dia suka makan. Tapi makin besar makin susah nak makan. Sangat memilih dan cerewet. Tu sebab dia kuat minum susu.. almost every hr atau at least 2hr. Orang kata reduce susu, guna cawan, dll... Tapi aku ni macam tak tau nak pujuk camna. Susu + botol ibarat lagu dan irama utk dia.. Makan nasi atau mi seminggu sekali pun susah. Punyalah hari2 aku masakkan yg fresh, akhirnya aku yg makan sendiri. Kalau tgh tak mau tu, biskut oreo fav dia, sekeping pun tak habis sepagi. Roti pun dia dah jemu. Aku dah mati akal, takde idea ni... tu yg aku membebel kat sini. Dahlah aku sakit gigi... Tapi mujur juga dia tak meragam perut lapar ke apa... Tahan je lah buatkan susu 'as and when required..' Cuma betul ke cara aku ni? Macamana nak jadi permata negara kalau tak cukup gizi? DHA kurang.. huhu! Saat ini aku mula teringat spaghetti carbonara pizza hut atau macaroni cheese Kenny Rogers.. Dia suka betul tu! Kat Bahrain ni ada ke? Esok lah cari... demi Ahmad Fawwaz.


3 comments:

  1. dah brapa lama kat sana n bila nak balik malaysia....dah beso baby ko ye....naper tak anto email...lama aku try contact tapi tak dapat

    ReplyDelete
  2. Zulfa.... akhirnya kau muncul! Actually aku ada anto beberapa email add uitm ko, tapi tak lepas kott.. ramai yg gitu bila sent thru' yahoo mail..
    Aku dah hampir setahun kat Bahrain, tp mcm dah bertahun hehe.. and baby ku dh bukan baby, beso dahh...

    cuba ko test anto email kt aku: okeed_05@yahoo.com takpun okeedgz@gmail.com...

    ReplyDelete
  3. dua tiga menjak ni aku rindu beno dengan kengkawan....umur dak nak masuk 40 la katakan....

    jelesnya aku...kalau aku ada pilihan macam ko aku nak dok umah membelai si manja aku yang tiga orang tu.....huhuhuh

    pepe nanti ko guna zulfaza70@gmail.com

    ReplyDelete