Pages

Tuesday, April 20, 2010

Misteri yang perlu difikirkan..

Aku sedang berusaha menghabiskan pembacaan buku yang pertama untuk tahun ini iaitu "Membongkar Misteri Dajjal". Penulis banyak juga mengaitkan karakter Dajjal dengan cerita2 filem Amerika cthnya Lord of the Rings, dsb juga misteri2 alam yang lain termasuk tamadun2 yg terdahulu. Karakter yg paling terdekat dengan Dajjal ialah Merlin yg penting dalam sejarah kegemilangan Great Britain. Juga suku kaum Mayan/Maya yang lebih hebat dalam ilmu astronomi sebelum wujudnya kehebatan scientists terkini. Antara ramalan suku kaum yg wujud beribu2 tahun dahulu dan tiba2 hilang ini ialah kemusnahan dunia pada tahun 2012, mengikut kiraan putaran matahari.

Sandaran penulis ialah tulisan2 penulis Barat, manuskrip lama, seorang penulis Mesir (Muhammad Isa) dan Hadis2 Nabi Muhammad SAW. Dan dia merasakan bahawa Dajjal sebenarnya telah terlepas dari pasungannya, pernah keluar ke dunia dalam zaman yang berlainan dan masuk ke alam jin (hibernate), menaburkan fitnahnya di dunia (dlm bentuk huru hara dan teknologi yg hebat), dilepaskan semenjak selepas kewafatan Nabi lagi. Dia hanya menanti hari untuk kemunculan semula untuk membawa fitnah yang lebih besar dan dahsyat menjelang hari kiamat.

Apakah benar atau tidak telahan penulis, sesungguhnya kita ini memang sudah berada di hujung zaman. Semoga kita umat2 Islam dilindungi Allah dari segala fitnah dajjal yg amat dahsyat. Semoga kita diteguhkan iman sebagai muslim sehingga akhir hayat... wallahua'lam.


1 comment: