Pages

Monday, April 23, 2012

Internet oh Internet

Seminggu dua ni saya duk memikir-mikir nak upgred talian telefon dan internet.  Timbang kati dan kilo.  Nak yang mana satu.  Usul sudah dikemukakan kepada menteri kewangan.. tapi dia simpan je 'fail' tu senyap2 dalam drawer  :P

Selamakini pakai broadband Digi je.  OK, tak banyak masalah berbanding Celcom yang sebelum ni.  Tapi kalau dah masuk kampung, tetap sama... Al maklumle, ambik pun yang minimum punya.  Setakat kat KL, memang mantap je untuk orang macam saya.  Saya pun bukan hi-end punya internet user.

Tapi sejak selalu nak buat banyak perkara secara online, dan housemate pun jana income secara online, payah le pulak!  Tak boleh kerja serentak.  Sudahnya saya yang mengalah dan makan hati.. Memikirkan saya hanya buat kerja secondary untuk family, takpelah.. Yang penting elaun bulanan tetap ada :)  Tapi ianya akan berakhir dengan fokus saya yang mengendur.. lari alignment nya!  Susah le macam ni..

Kalau terus bersabar, mau tak kemana usaha saya yg tengah berkobar2 ni.  Saya berkenan sangat dengan UniFi.. tapi macam tak sampai hati nak potong Astro tu!  Sebab Disney Jr je.. Dalam buruk ada kebaikan sebab dengan channel 613 tu lah Fawwaz dapat banyak vocab walau sampai kini tak lancar bercakap.  Saya kira 70-80 percent ayat penuh dia, dapat dari ch 613 tu.  Tapi kalau dibiarkan, tak boleh juga.  Nanti ikut bahasa katun je..

Saya perlu upgrade jugak ni!  Nak buat kerja ni pun perlu kekuatan.. perlu hebahan hehe.  Takut menteri kewangan reject forever.  Bukan apa, leceh bila nak pindah randah, angkut mengangkut dan uninstall reinstall nanti. Tak sampai setahun pun lagi nak pindah tu.. Tapi dah tak tahan ni...

No comments:

Post a Comment