Pages

Thursday, April 26, 2012

Nak Jadi CEO?

Hari ni boleh tahan sibuknya. Sibuk di jalan dan lain-lain.  Lepas hantar Fawwaz, terus hantar pesanan donut sejuk (bukan frozen), terus ke BB Bangi, balik rumah dan akan keluar lagi.  Macam-macam dalam kepala ni nak dibuat.  Tapi Alhamdulillah le.. memang takde mengeluh penat atau lesu.  Sentiasa bertenaga dan bersemangat walau tidur sentiasa tak cukup jam.  Badan pun rasa sedap.  Yelahh.. kita kan minum VeMMA.  Apa gunanya minum, kalau di tahap tu je.. Tapi seriously, masa minum seminggu dua tu, badan memang letih lesu dan nak tidur je.  Mungkin toksin dalam badan ni yg membuat respons nya macam tu.

Lepas ambil Fawwaz, nak buat pau frozen pulak.  Baru boleh fikir nak baking. Ni duk terfikir-fikir tentang masa depan sambil menunggu putaran mesin basuh selesai.  Memang teruja setiap hari! Terutama apabila telah melakukan sesuatu yang sebelum ni belum pernah dilakukan.


Seronok jadi CEO ni.  Hei! Jangan ketawa.. Bcoz I'm the owner of my own business, suka hati akak le nak pegang jawatan apa.. Best kan?!  

Rasa-rasanyalah.. kalau duk kat office yang besar apatah lagi yang ternama tu, ada peluang tak jadi CEO ke, MD ke, Presiden ke.. Mmmm.. selagi Datuk, Tan Sri dan yang sewaktu tu masih ada di situ, jangan harap lah ye!  Lagipun ramai lagi yg berderet kat bawah tunggu giliran. Jadilah konsep redha dalam terpaksa.  Tak dinafikan, ada orang yg sentiasa di dalam comfort zone.. tak kisah ada halilintar ke apa, redha dengan rezeki yang ada.  Baguslah tu, asal hati ikhlas.. Bagi yang suka nak mendaki tangga demi tangga, atau mahukan keadilan, boleh ke redha je tanpa mengeluh?  Tanpa mengumpat si polan dan si polan di belakang partition atau di dalam tandas?

Maka itu, belajar-belajarlah buat bisnes.  Kalau belum mahir atau baru nak bermula, buat yang small scale dulu.  Contohnya, bisnes mengedar risalah untuk orang, buat bisnes pengiklanan secara online, jual burger, kuih, kek dan macam-macam lagi.  Dan lantiklah diri sendiri menjadi 'Pengurus Besar'.  Sebab bisnes sendiri kan... Di office orang kita Eksekutif, habis waktu kerja kita Director gitu!

Kalau anda orang yang benar2 mahu mencabar diri, masuklah dalam dunia selling.  Dunia selling menjanjikan pendapatan yang sangat lumayan dan ramai orang menjadi mewah kerananya.  Nak lagi spesifik, NETWORK MARKETING.  Mendaftar dengan Vemma, keluarkan modal dari serendah RM342 ke RM6,930.  Modal tu adalah untuk anda membeli produk dan consume sendiri atau ikut suka anda (tidak digalakkan untuk menjual semula sebab takde untung pun!).  Anda hanya perlu cari sekurang-kurangnya 2 orang ahli.. dan nahh! Kalau berterusan, akan adalah hasilnya yang lumayan.  

Saat itu, InsyaAllah pendapatan anda akan melebihi CEO di tempat kerja anda.  Dengan syarat, andapun kenalah kerja dan usaha macam CEO juga.  Macam di Vemma, Brand Partners nya memang dari pelbagai latarbelakang.  Dari ahli korporat, doktor, jurutera, guru hinggalah surirumah macam akak ni!  Di Vemma tak perlu lihat latar belakang pelajaran, sebab semua adalah sama.  Yang membezakan nanti ialah pencapaian apa yang kita akan perolehi.  Kunci utama ialah usaha dan effective marketing!

Jadi, ANDA BERANI?  Buatlah anjakan paradigma dengan sesuatu yang luar dari kebiasaan anda.  Kalau anda mempunyai impian yang sukar untuk diperolehi dengan hanya wang gaji dan bonus anda, cubalah dengan bisnes ini.  Tiada yang mustahil kerana buktinya memang ada dan banyak... 

Daftar percuma di http://sitibiz.bisnesdirumah.net/ atau buat pembelian terus secara online di http://www.okeedsihat.bisnesdirumah.net/

1 comment:

  1. salam.. sya ada pertayaan..
    1. sekiranya nk join vemma dan ambik ultimate pack.. kalu dlm masa 6bulan xada downline.. msh ada income?
    2. klu join vemma rm342.. sya ada terbaca artikel kena upgrade ke ultimate pack dlm masa 90 hari.. sekiranya tdk upgare.. xble upgrade buat selamanya...?
    ble jelaskan

    ReplyDelete