Pages

Thursday, August 30, 2012

Lemah nya!

Entahlaa.. pasal apa semangat juang ku ini tak kunjung datang.  Nak kata terlebih makan kuih raya, ketupat rendang idakle pulak..  Akak sentiasa memelihara kesopanan mulut dan perut ni dari tergolong dalam kategori melantak! Makan setakat rasa je kununnya.. Selari dengan pergerakan akak..

Lemah je badan ni, mata rasa nak lelap je macam tak pernah tidur malam.. Macam puasa je.  Padahal puasa sehari je haritu. Apalagi gantinya sehari je, dah settle pulak tu.. nak meneruskan ke 6 hari tu macam2 halangan.  Aishh! Teruk betul aku ni... come on!! come on!! wake up.. (terus teringat cara jawab Fawwaz, "no thank you!")  haha..

Agaknya sebab berperang dengan dalaman ni.. Dalaman ni sedang memencilkan dan mengecilkan diri.. Dalam waktu yg sama terasa nak buat macam2, tapi tak mampu.. banyak kekangan.  Sampaikan nak jenguk adik dekat hospital yg amat dekat tu pun tak dapat.. Nak melawat di luar waktu tak dapat, apatah lagi dalam waktu melawat. Budak kecik macam Fawwaz tak boleh masuk melainkan weekend katanya.. Jadi, saya ni tinggal mengenang je..  Tak apalah, Allah sedang membataskan pergerakan saya yang dulunya puas ke sana sini tanpa halangan!  Ditakdirkan saya ini perlu bergerak dan hidup sendiri sampai bila2 walau dah berumahtangga... Redha je lah ye!  :)

Mulalah rasa nak berangan2... kalau lah.. kalaulah boleh... mmmm...  Tadi sempat sembang dengan Shima, masa hantar kek ke ofisnya... Ku bilang "aku nak jadi perempuan sihir macam mak tiri si Rapunzel.."  Hado!! Saat merapu sudah tiba... :P

No comments:

Post a Comment