Pages

Tuesday, August 7, 2012

MINI REUNION SKSAT 1977-1982

Dari kiri: Rosli, Asmuni, Ruslan, Mrs Ruslan, Sahli, Janatunnaim, Norazah, Fairuz, Sarimah dan Siti Suharti

***************************** 
SKSAT tu ialah Sekolah Kebangsaan Sungai Air Tawar yang kini telah bertukar nama sebagai Sekolah Rendah Seri Mawar.  MasyaAllah! Memang lama sungguh kami tak bersua muka.. dah hampir 30 tahun.  Yelah, kami darjah 6 pada tahun 1982.  Lepas habis tu, saya terus bersekolah asrama di KL dan yang lain-lain kebanyakannya masih bersekolah di kampung.  Dan, waktu remaja dulu, memang saya jarang balik atas faktor peraturan asrama juga ekonomi.  Bukan macam budak2 sekarang, tiap minggu kalau boleh nak balik dari asrama.. :)  Memang tak pernah jumpa melainkan sedara-mara atau yg duduk dekat dengan rumah.

Bertemu semula di muka buku (macam lagu Najwa Latif tu..).. alhamdulillah ada medium ni.  Dapat juga berkumpul semula walau di alam siber.  Masing2 teruja.. kemudian senyap.. masuk member baru teruja semula.. dan senyap balik..hahahhh!  Gitulah keadaan group kami.

Setelah beberapa kali plan perjumpaan kaum bapa gagal, tak semena2 segelintir bapak2 dapat juga berjumpa.  Dan itulah yang membawa kepada mini reunion kelmarin, yang bertempat di D'Kayangan Steamboat, Acapella Serviced Apartment, Shah Alam.  Tak ramai, cuma 9 orang je yg mewakili 2 kelas K & M.. tak termasuk family.  Tapi cukuplah untuk membuat kami tak berapa rasa nak makan (kalau makan pun tak berapa nak rasa nikmatnya), melainkan bercerita kisah nostalgia.  Memang kelakar dan best!!

Kredit diberikan kepada Jana Selamat dan Sahli Abas atas gambar-gambar ini... :)

Sian Rosli.. kita cakap kecik2 dulu dia comot.. Now, dah macho and cool sekali... :)

Mak2 dara pada malam tu.. cuma 4 orang je!
Kat bawah ni, akak sedang jual cerita.. tak tau apa si Sahli duk fikirkan tu.. ngeh ngeh!
Asmuni angkut semua anak2 daranya termasuk isteri yg juga mcm anak dara.. :D

Di bawah ni, Ruslan Taiban dan wife yg layaan je apa hubby dia cakap.. So sporting! Rasanya dari zaman sekolah dulu pun hobi dia mengusik... :D

No comments:

Post a Comment