Pages

Tuesday, August 24, 2010

Gerak Hati

Kadang2 ada rasa gerak hati nak buat sesuatu.. tapi kita abaikan sebab yg 'sesuatu' tu rasanya macam dah dibuat... Rupanya kadang2 tak pun... Macam malam tadi, aku asyik rasa nak tengok alarm setting di HP ku.. tapi samada aku lupa atau dah rasa yg aku dah set siangnya. Pulak tu bila dah masuk pukul 9 mlm aku sibuk nak suruh Fawwaz tidur. Sekejap naik katil, sekejap turun... akhirnya tertidur juga pukul 10. HP aku pegang dan alihkan, nak tengok tapi ala2 mamai... Pukul 2 pagi terjaga, Fawwaz minta susu. Aku pun bangun... mr hubby pun ikut bangun dan buka movie (adakaa... patut buat tahajjud kan.. huhuu). Lepas buat susu aku tidur balik dan sepatutnya 1/2 jam lagi (2.30) nak bangun masak untuk sahur. Sedap pulak tidur.. mimpi makan2.. makcik2, sepupu2, ramai masuk dalam mimpi...heheh.

Tiba2 aku terkejut dek suara mr hubby... sahur! Dah pukul 3.15 ni... HA!? Alamak... belum masakkk.. Apa alarm tak bunyi! Hubby pun tak perasan aku tak bangun sebab leka tengok movie. Kelam kabut aku. Kepala dah set malam tadi nak goreng mee...panas2 dan sedap, letak udang banyak2. Masa buka semalam, tak lalu makan nasi sebab ikan kembung masak asam tu sangat hanyir (biasala ikan kembung versi arab ni semacam sket..). "Takpe laa... rebus je maggi.." kata hubby.. Keh keh keh... sedap juga, tambah telor + cili padi potong favourite dia. Aku pulak minum nesvita, kuih bakar kentang dan kek coklat.. kenyang juga.

Rupa2nya alarm tak set... macamana aku boleh rasa dah set dan apasal aku tak jadi nak check? Memang adakala aku perlukan alarm untuk berbunyi sebab lately sebelah siang aku penat dan banyak kena hawa dapur yg membuat aku mengantuk. Sedangkan aku jarang berpeluang tidur siang... Bila dapat nikmat tidur malam, perghh.... Tapi, kisah di atas tu sebenarnya bukan lah lambat sangat bangun tu... Suboh sekarang dah menginjak ke pukul 3.48 pg. Sempat sangatt.. cuma tak sempat goreng mee je. Aku perlu masa sikit kalau nak masak sebab dapur jenis elektrik ni lambat nak warm up, tak macam dapur gas.

Walau apapun, syukur masih berpeluang bersahur dengan tenang... sempat minum air 2 cawan. Itupun sebenarnya tak cukup sebab cuaca luar yg panas dan kering. Di dalam pula aircond yg tak pernah berhenti... kulitku semakin kering dan menggatal. Tapi tak lalu pula nak teguk air banyak2...

2 comments:

  1. ct,ko bila nak balik malaya?pesan kuah pecal lagi...hehhehehe...nak pesan tempe takut busuk pulak.kuah pecal je la bagi 15bungkus.
    ehehhehee

    ReplyDelete
  2. maddy... balik malaya minggu depan 2 sept.. Boleh nak pesan tu, cuma tak tau ada ke tak akak tu buat raya2 nih...huhuu. Nanti aku check dulu ye...

    ReplyDelete