Pages

Thursday, August 5, 2010

Syukran..

Hari ni patutnya aku santai dan rest.. tapi aku bakal sibuk menyiapkan tempahan untuk petang ni dan esok.. Walau apapun aku sedikit gembira dengan text message yang aku terima pada pukul 3.45 pagi tadi. Syukur, segalanya hampir selesai. The hardest part telah dilalui. Walaupun ada sedikit kekeliruan..

Bukan aku nak cerita pasal beli kereta baru. Cuma the proses tu yg mana aku telah ceritakan dalam post yg lepas pasal pinjaman bank. AmBank dan CIMB kata aku kena blacklisted oleh Maybank. EON Bank lak duk senyap takde berita. Dalam applications yang tak lulus tu aku dapat bil untuk panggilan yg sekejap2 tapi 'roaming' guna line Celcom, beratus-ratus ringgit! Sangat kesal tak terkata.. Internal financier pulak tak berapa nak membantu untuk menggembirakan hati (membuat aku nak cepat2 balik kerja di Malaysia). Tiba-tiba dapat call (roaming lagi...) dari Maybank, interview itu ini, minta sokongan dokumen itu ini, dan alih2 cakap nama aku clear.. tak blacklisted! Bukan mengelirukan ke tu... Apa2 pun, harapan sangat cerah masa tu. Dan akhirnya pagi ni dia kata lulus! Legaaa... satu perkara. Tinggal nak buat langkah2 selanjutnya selain perancangan balik kampung.

Hari ni bolehlah aku buat kuih dan lain2 eksperimen dengan perasaan berbunga2.. Mungkin boleh jadi sedap sikit kekeke.... Nak buat karipap frozen, donut dan kek coklat.

No comments:

Post a Comment