Pages

Friday, March 9, 2012

BUSINESS PARTNER WANTED!!!

Saya mahu mengajak sesiapa sahaja yang SERIUS untuk membuat satu perubahan pada ekonomi diri dan keluarga.  Membuat satu anjakan paradigma.  Saya tidak bercakap kosong, tetapi saya mahu anda bersama-sama saya menggapai bintang sebagaimana yang telah berlaku kepada mereka-mereka yang berjaya.

NOTHING IMPOSSIBLE! Saya juga asalnya sangat skeptikal terhadap bidang ini.  Tetapi tiba-tiba saya mendapat kekuatan untuk melakukannya.  Saya memang seorang yang mendahulukan keluarga walau asalnya saya sering berkata 'STRESS' kerana sentiasa terperap di dalam rumah.  Apabila saya pandang wajah anak dan keadaan rumah, saya rasa KEKUATAN saya adalah yang ini.  Saya mahu memastikan kebajikan anak dan suami terjaga.  Saya mahu rumah yang bersih.  Saya tidak suka melihat baju tidak berlipat kerana tak cukup masa.  Saya agak cerewet soal rumahtangga.  Kerana itu saya perlu masa yang banyak di rumah.  Melakukan pekerjaan dari rumah.

Ya, NOTHING IMPOSSIBLE!  Bidang 'SALES & MARKETING' memang sangat mencabar tetapi boleh mendatangkan hasil yang mengejutkan.  Saya tergamam dan teruja bila mendengar kawan baik saya baru dianugerahkan kereta continental dengan hanya 2 thn dalam bidang ini.  Dalam jangkamasa kurang 2 thn juga dia telah mendapat pelbagai rewards.  Sedangkan dulu dia agak pemalu seperti saya.  Kami jarang-jarang ambil bahagian bercakap di dalam kelas.  Lidah kami selalu kelu untuk berkata-kata..  Tetapi, dia telah membuktikan yang dia BOLEH di dalam bidang ini.  Dia membuat keputusan untuk mencabar diri sendiri setelah penat bekerja makan gaji di bank yang paling berpengaruh. Berulang-alik dari Bangi ke KL. Kerja bank kan memang penat.. pagi sampai malam membawa ke cuti umum terpaksa bekerja.  Unit trust dan e-marketing seperti Vemma ini "similar but not the same".  Sebenarnya bisnes VEMMA lebih mudah sikit sebab tak payah bersemuka dengan orang.  Bisnes Vemma iala NETWORK MARKETING yang tidak perlu menjual barang.  Walau hakikatnya, apabila bersemuka dengan prospek, ianya lebih baik.. Ikut keupayaan dan suka kitalah!!

Sebab itu saya yakin dengan bidang kerja dan perniagaan yang saya pilih ini.  Saya membuat keputusan untuk MENCABAR DIRI.  Kenapa orang lain boleh, saya tidak?  MESTI BOLEH JUGA!  Saya telan air liur tengok bonus statement upline saya.  Saya pun nak juga angka2 sebegitu.  SAYA MENYERAH PADANYA.  Dia apalagi, sungguh-sungguh ajak saya.  Sekarang, SAYA PULA AJAK ANDA!  BE MY PARTNER AND WE CAN WORK TOGETHER.  Business kit semua dah disediakan.  Tinggal nak duplicate atau cut n paste je.  JOM laa..
Saya tak segan nak kongsi beberapa goal saya, kenapa sanggup melabur wang besar (tetapi sangat kecil berbanding nak business kedai roti).
  • Saya nak selesaikan semua hutang piutang spt pinjaman pelajaran MARA (yelaa.. masa buat master, mana boleh convert ke biasiswa).  Juga bantu suami selesaikan hutang kereta saya tu (walau dia tak sebut pun.. ;D)
  • Saya mengidamkan sebuah rumah yang mengikut citarasa saya.  Tapak dan perancangan dah ada, tetapi biarlah sempat saya mengeluarkan apa yang sedang terpendam di hati ni... (maklumlah, saya ni tak pandai meminta-minta..)
  • Saya mahu mempercepatkan pemergian saya ke Tanah Suci bersama anakanda dan suami tercinta.  Jadual kami (saya & Fawwaz) sangat lama lagi.. Suami pula bakal pergi tahun ni. Sekurang2nya, apabila si kecil tu dah cukup faham dan akil baligh boleh proceed.  InsyaAllah
  • Sudah tentu saya ada 'dreamed car'.. tapi yang ini rahsia  ;D
  • Saya mahu pendapatan bulanan yang lumayan yang membawa kepada KEBEBASAN KEWANGAN dan SIMPANAN YANG BANYAK untuk masa depan
  • Yang penting, untuk pembersihan, ZAKAT yang wajib.  Jangan lupa kebajikan ibu bapa dan keluarga..
Banyak lagi yang saya fikir dan angan-angankan.. Tetapi, bolehkan kita lakukan tanpa sebarang usaha?  Sudah tentu tidak.. Kalau kita menunggu wang gaji setiap bulan, memang banyak yang tidak terlaksana.  Saya pernah melaluinya.  Lebih 10 tahun bekerja, tapi saya tidak punya apa2.  Gaji naik setiap tahun pun, masih rasa tak cukup.. atau cukup2 makan.  Nak bagi mak pun seciput je.. Macam saya, ada mak, bapa, mak tiri, nenek tiri, makcik2, pakcik2.. Semua tu saya termakan budi, tapi tak mampu nak memberi balik.  Saya yang makan hati.  Itu sebabnya kena berniaga.. Saya kena buang sikap pemalu dan menunggu.

SAYA MENGAJAK ANDA.. 
Berfikiran positif untuk memperolehi sesuatu yang amat kita idam-idamkan.  
Kalau anda dah mula letih dan bosan dengan keadaan pejabat, HUBUNGI SAYA.  
Kalau anda asyik tak cukup duit je, HUBUNGI SAYA.  
Kalau anda tak berapa sihat, asyik demam, asma, tak bertenaga, darah tinggi, dll, HUBUNGI SAYA.  
Kalau anda berfikir untuk mempercepatkan waktu persaraan, HUBUNGI SAYA.  
Kalau anda teringin nak lepak2 dan santai di petang hari bersama anak2, sambil beriadah di taman macam yg selalu saya buat bersama Fawwaz, tanpa perlu tergesa2 balik rumah nak masak, HUBUNGI SAYA.  
Kalau anda teringin nak bukti, pun HUBUNGI SAYA.  
Kalau saja2 nak tau pun boleh HUBUNGI SAYA.  
Be your own boss!  Be a CEO!  Jutawan Vemma tu muda-muda belaka.. 30an je umur mereka.  Tercabar tak? Jealous tak?  Kalau tidak, lupakan saja... Peace :)

CARA UNTUK MENGHUBUNGI SAYA:
email: okeedgz@gmail.com
Tel: +6019 224 0325
Websites: 

No comments:

Post a Comment