Pages

Saturday, March 3, 2012

Senyuman Mama

Dulu-dulu, ada orang berkata yg saya mempunyai 'muka senyum'... Tapi itu dulu2.  Mungkin masa muda-muda.  Atau masa belum berumahtangga?  Yelahh.. kan akak lambat bertemu jodoh..^-^.  Kadang2 memang saya perasan yg saya dah susah nak senyum apalagi nak ketawa.  Terutama bila terlalu leka dan tekun membuat sesuatu.  Saya perasan sejak keluar masuk Malaya ni, dan duduk obesee.

Mungkin letih... mungkin stress yg terbawa2.  Mungkin saya dah boring tahap gaban! Saya rasakan yang saya lebih garang dari zaman mengerjakan bajet ofis pagi petang siang malam.  Zaman sesekali saya meraung atau melaung dari hujung pejabat.  Kenapa ya?  Takkan teringin nak buat kerja tu semula... eh! tidaaak tidakkkk.  No no no no!!!

Kebelakangan ni, dalam seminggu dua ni, ada seseorang yg cuba mengubah riak wajah saya ni.  Hahaha!!!  Sapa lagi kalau bukan si Che Mat yg sorang tuu.. Dia akan datang kepada saya dan memegang kedua hujung bibir saya dan menyuruh senyum.  Diubahnya mulut ni dengan tangan kecik dia tu ke atas macam mulut McDonald.  Memang saya kena gelak juga sebab kelakar.  Pandai betul anak mama ni.  Agaknya dia pun risau tengok muka mak ni dah tak berseri... Kejap2 terutama bila nak minta air botol, dia suruh saya senyum dan ketawa.  Kemudian dia akan mencium kedua pipi mama ni... sweeet sangat!

1 comment:

  1. ala2..so sweeettttt. Itulah penawar duka ke kak..
    alhamdulillah..at least ade dia depan mata..penyejuk jiwa..

    ReplyDelete