Pages

Wednesday, March 21, 2012

Penyakit Masakini dan Pencegahan

Hidup kita ni memang tak dapat lari dari ancaman penyakit.  Hari-hari kita terpaksa berdepan dengannya.  Keadaan alam sekitar yang sudah tidak 'bersih', pemakanan yang macam-macam, gaya hidup yang 'stressful', dan macam2.  Sehingga kita tidak pasti, apakah sebenar punca sesuatu penyakit kronik itu.  Sebab segalanya sudah teradun menjadi satu.


Kita memang tidak boleh lari.  Walau tidak suka dan takut, kita terpaksa tempuhinya.  Mujur juga dunia ini punya limpahan bijak pandai.  Ramai saintis sentiasa rajin menggali formula untuk berdepan dengan ancaman ini. Banyak juga petua-petua dan amalan orang dulu2 yang sebenarnya lebih bijak, masih ada untuk digunapakai.  Cumanya orang2 dulu amat teliti dan tertib dalam menjaga pemakanan.  Orang sekarang main bedal je (termasuk yg menulis ni..huhu).


Cuba kita tengok, penyakit paling popular di kalangan rakyat Malaysia tak kira peringkat umur.  Penyakit yang juga dihidapi oleh insan2 yang terdekat dengan saya..
  • Kanser
  • Jantung
  • Darah tinggi
  • Kencing manis
  • Gout
  • Sakit sendi termasuk lutut, kaki..
  • Sakit tulang belakang
  • Asma (lelah)
  • Sakit urat
  • Migraine - orang2 muda selalu kena ni
  • Kolestrol tinggi


Vemma, Suplemen Terbaik - diperakui oleh Physicians Desk Reference (PDR)

Jika anda mahu mempercayainya, sebagaimana orang-orang lain yang pernah melaluinya dan mula memperkenalkannya, VEMMA boleh membantu, dengan izin Allah.  Kerana ia adalah makanan tambahan yang mengandungi segala tok nenek minerals yang diperakui oleh pakar di seluruh dunia.  Selain manggis, ianya juga mengandungi teh hijau, aloe vera, kiwi dan strawberry.  Ia bukan produk syok sendiri, yang dijual hanya untuk keuntungan dan business semata2.  Vemma mempunyai 'inhouse scientist' yang sentiasa membuat kajian.  Kalau tidak, ia tidak akan menjanjikan "empty bottle money back guarantee".  Kalau ia memberi mudarat, anda boleh kembalikan dengan botol kosong, dan dapat duit kembali.
Kalau anda tiada cita2 untuk menjadikan ia bisnes, boleh je nak beli guna single pakej.  Harganya ialah RM342 untuk 2 botol dan penggunaan 1 bulan.  Saya menyarankannya kerana saya telah mendengar banyak pengakuan dari pengguna dari pesakit kanser, kencing manis, asma dan macam2.  Rasanya pun sedap dan tak perlu nak terkial2 menelannya.  Boleh hubungi saya untuk pertanyaan.

Pencegahan dan Rawatan Alternatif

Kita mesti ada usaha dan semangat untuk menjauhi penyakit.  Jangan tunggu ia datang baru nak rawat.  Kerana bila penyakit dah datang, kosnya akan lebih berganda.  Masa tu, yang kita tahu ialah nak mencari ubat.  Sebenarnya saya cuba mengingatkan diri saya sendiri juga.  Saya memang rajin ambil supplement, tapi suka testing pelbagai produk.  Kali ini, saya yakin kepada yang satu ini sahaja kerana mudah ditelan dan punya testimoni yang bagus, disamping memberi peluang bisnes.

Sedaya upaya saya mengelakkan ubat terutama yang mengandungi steroid.  Semasa saya diserang penyakit kulit yang serius 4 tahun yang lepas (umpama eczema), saya membuat research kepada setiap ubat yang dr bagi.  Habis ubat, penyakit datang lagi.  Ianya amat mengganggu emosi dan menjejaskan keharmonian rumahtangga.  Semua ubat pula mengandungi steroid dan saya habis lebih RM1000 untuk 2 rawatan yg belum pasti (maklumlah, jumpa pakar terus).  Akhirnya, solusi saya ialah rawatan alternatif (masa tu belum kenal Vemma).  Begitu juga dengan Fawwaz yg susah nak makan ubat ni.  Saya memilih rawatan alternatif untuk batuknya yang berpanjangan lebih setahun.  Ubat klinik biasa langsung tak mujarab.  Rawatan tu cuma mengambil sampel DNA sahaja dan guna ubat titis yang sedikit.  Alhamdulillah, saya tak sedar bila batuk tu hilang.. 


Boleh klik atau daftar percuma di laman web http://www.okeedsihat.bisnesdirumah.net/
Atau hubungi terus saya melalui email okeed_05@yahoo.com

No comments:

Post a Comment