Pages

Sunday, October 14, 2012

Kesiannya lah..

Hari ni saya habiskan masa dengan mengemas ala kadar, menguli pau, bersantai, uli pau lagi... santai lagi.  Gitulah kehidupan akak di bumi nan hijau ni, pada hari ini.  Weekend tak pernah rasa nak ke mana2 kalau tak rasa perlu.  Tadi keluarlah juga kejap.  Tapau roti canai dan suratkhabar kat Restoran Madina, dan singgah di MyMydin beli tepung.  Habis best kalau dapat baca suratkhabar sambil bersarapan depan balkoni.

Dah agak petang, baru terfikir... "boringnya ye... dah cuti pun tak keluar jalan2..".
Padanlah Fawwaz macam tu... Salah mak kah??

Tersedar akan diri ini bahawa sekarang ni saya dah tak pernah bawa Fawwaz jalan2 berdua.  Terutama ke shopping complex.  Dah berbulan tak masuk KRR di Mines, fav restaurant kami. Saya cuma pergi ke market, supermarket atau hypermarket masa dia sekolah.  Itupun jalan laju2, takde nak ala2 window shopping dengan membelek itu dan ini. Tak boleh lebih 1 jam!

Mungkin menjadi akibatnya, Fawwaz jadi  tak suka keluar dan bercampur orang.  Kalau ke rumah orang, dia tak mau keluar dari kereta.  Macam tu juga kalau ke kedai atau ke tempat lain hanya dengan mak dia.  Agaknya dia dah hilang fun nak jalan2 ni.  Kecuali bila ada abi, dia agak senang diajak.  Selalunya tak buat hal pun.

Sejak bersekolah, mak dah tak pernah bawa dia ke playland atau playground.. Dunianya cuma dalam rumah ni je.. kartun & games!  Ohhh... harus buat perubahan segera ni.  Supaya dia tak terusan jadi anti sosial.  Sama macam maknya... Asyik nak duduk dapur je!  Aiyaakkk.. boringnya hidup aku rupanya!  HELPP...

No comments:

Post a Comment