Pages

Wednesday, October 3, 2012

Rindunya Zaman Itu..

Perbualan singkat pagi tadi sewaktu saya membeli kue tiaw goreng di sebuah gerai nasi lemak tepi jalan..

Kakak NL:  Kerja mana?
Me : Saya tak kerja... surirumah je
Kakak NL : mmm... nampak macam orang kerja..
Me: Hehe.. baru ngantor anak sekolah..

Memang selalu orang bertanya kat saya samada saya kerja ke... termasuklah bila di sekolah Fawwaz.  Agaknya sebab saya tak pernah hantar anak dengan memakai t'shirt dan track bottom.. :P

Sebenarnya saya rindu zaman bekerja.  Dalam waktu yg sama, saya tak boleh bayangkan kalau bekerja semula.. Saya dah lama tak buat sesuatu dalam keadaan didesak, atas arahan dan perintah, ada deadline,..

Teringat kata2 ex boss saya masa saya baru tender resignation dan dia nak tawarkan jawatan lain, kot2 saya resign sebab tak suka kerja dan jawatan masa tu "Awak boleh tahan ke?  Mula2 memang OK, lama2 nanti boring pulak.. sebab dah biasa kerja..".

Boss.. memang lama2 saya boring dan tertekan!  Tapi saya dah get used to it.. dah 5 tahun. Family esp my son is my priority  :)

2 comments:

  1. macam tau ja sape tu... org yang tanya "rindu ke" tu ye..hahahaha

    ReplyDelete
  2. HAHAHAHA.... gelak besor mokcik!! Mmg rindu akan tekanan darinya yg sering membuatku gastrik...n emails for update seawal 7 pagi.. PENGSAN! :D

    ReplyDelete