Pages

Friday, October 19, 2012

LHDN & Aku... Pt II

Takyah le baca ye ini entri... Ini untuk luahan hati akak je.  Saja nak cerita sesorang.. dan saje je nak publish! hehehhh.  Dikala hujan turun dan akak baru je habiskan caramel nuts balance dari buat kek hari tu.  Memang enakkk banget... Kudapan homemade dari walnut + almond.. kan sedap. Kalau beli mahal, buat sendiri pun mahal juga... :P

Tadi pagi akhirnya berjaya juga saya ke LHDN di Shah Alam.  Patutnya semalam, tapi sebab Fawwaz tak mau gi sekolah, saya tukar plan, pergi market Sg Besi secara ekspres!  Hari ni, lepas say bye2 kat dia, terus merempit ke Shah Alam sambil terkumat-kamit baca doa Allahumma Yassir.. Alhamdulillah, memang smooth perjalanan saya, langsung tak jam.  LHDN di bangunan Perangsang, tapi saya parked di Wisma MBSA.  Yeahhh... rupanya hari ni free parking dia.  Katanya kalau esok, kena bayar.  Tapi bila dia tanya saya ada urusan MBSA ke? Gagap juga nak jawab.. Belum sempat jawab (sebab saya tanya balik "tak boleh parking kee??", dia dah bagi laluan. Hihihi.... Maaf tuan.. eh encik.. ;)

Memang betul la jangkaan ku.. Problem yang sangkut tu ialah pasal resit perubatan bapaku yg beribu2 lemon, tahun 2006.  So, sudah bagi penjelasan melalui surat bertulis tangan, bagi sekali salinan fotokopi semua perkara sokongan.  Alih2 puan tu datang cakap ada satu lagi bil saya kena bagi.. Perubatan sendiri berjumlah RM75.  Larrr... Mokcik pun tunjuklah surat yg minta saya hantar resit tu dulu, tak sebut yang ni punggg... checklist tu!

"Dorang tak perasan kot, sebab sikit.." katanya.  Adoii... Kalau tengok file akak 4 tahun sekali, memang le tak perasan!!!
Sekarang dah menyusahkan aku nak datang ke situ lagi.  Dah tentu MBSA charge parking ku kali ni.. :P

Saya tanya "boleh hantar pakai pos ke? Pos ekspress ke.. selamat tak?"
"Seeloknya hantar terus.." Jawab puan tu..
"Kalau takde, hilang ke... maklum dah lama sangat.." Ku tanya lagi
"Kena ubahlah semuanya..." erkkkk... 4 tahun lagi akak kena mengadap puan lain pulak kalau gitu!

Arghhh.... Boleh tak saya claim tol dan mileage atas kelalaian dan ketidakcekapan pihak puan?  Kalaulah aku boleh bertanya begini dengan nada kedekut dan berkira...

Memang kecoh la akak ni nak cerita benda ni kat sini.. kat FB la.  Suka hati akulah.. kan ini milik peribadi.. wekkk!  Bukan apa, buat peringatan kepada diri ini dan juga anda, supaya jangan cuai untuk membuat PROPER FILING.  Segala macam tok nenek yang berkaitan dengan hal ehwal duit musti mau file kan dan simpan sampai mati. Kerana 'out of the blue', alih2 timbul balik..

******************************
Kisah semalam (Khamis) yang rupanya saya lupa nak post.. atau mungkin belum sempat publish, En Fawwaz dah conquer sampai ke tengah malam tempat ni.  Takpelah, sebab dah penat menaip, akak publish juga cerita basi ni.. hehehe.

No comments:

Post a Comment