Pages

Thursday, November 14, 2013

Jangan Berhenti Berharap...

Seronok tengok posting status orang kat fb hari ni... Kebanyakannya sudah pasti post gembira. Dengan result UPSR yang cemerlang dan musim penyampaian hadiah atau istilah yang banyak digunakan sekarang iaitu Hari Kecemerlangan. Tak kurang juga posting2 atau shared stories yang meruntun jiwa.. membuat airmata ni berguguran. Kalau zaman akak remaja dulu istilah kami airmata seorang rocker... :P  Jiwa akak sekarang ni amat lemah kalau tengok kisah kanak2 yang sedih ni... huhuhu.

Bila tengok kisah kejayaan anak2 orang, akak jadi sedih pun ada. Akak simpan je lah dalam hati kesedihan tu.. Bimbang akan menyerap negativity dalam kotak pemikiran ini. Terfikir juga, apakah akan berpeluang seperti kawan2 dan adik beradik meraikan kejayaan anak2..? Ohh... jahatnya sapaan fikiran yg datang ni.

Tak mengapalah... perjalanan masih panjang dan dunia ini sangat luas. Sedang mak ni dah menetapkan dalam diri tiada paksaan dalam pencapaian akademik Fawwaz nanti. Yang penting ialah perjalanannya menjadi menjadi seorang insan. Tunggu 17 November nanti untuk pencerahan demi pencerahan...

Tiba2 akak rasa mengidam sangat nak menonton movie Temple Grandin yg akak terlepas hari tu...


No comments:

Post a Comment