Pages

Saturday, November 23, 2013

Mencari Lampu Pula..

Misi mencari langsir masih belum berjaya dan terlaksana. Destinasi idaman akak iaitu Jakel masih tak terlawat lagi..

Hari ni mengikut abe mencari lampu. Esok electrician nak datang pasang. Lampu belum beli... kikiki. Downlight untuk lounge, lampu gantung di dapur dan dry area dah letak... tapi ni la, lebih 20 point lagi nak letak dan lampu belum ada. Ni banglo kecik comel... Kalau hat besaq2 macam kejiranan kami tu berapa banyak daa... Maklumlah, ini pengalaman pertama akak. Jadi jakun sikit. Selalunya masuk rumah je, dah lengkap semua.. Kesian kannn...

Tadi kami pergi ke 2 buah kedai di Alor Setar dan Jitra. Akak ditugaskan mencari lampu untuk bilik dan dining area je. Tapi banyak sangat kat kedai pertama tadi.. akak pulak angin cerewet. Bila jumpa yang akak dah berkenan, abe tu macam tak kenan la pulak. Sudahnya, akak mengekor dia je lah.. Dapatlah hasil memancing beberapa lampu kat situ.

Lepas makan dan solat, sambung pulak kat Jitra. Akak yang beria-iya ajak ke sana. Kat Alor Setar tadi tak jumpa lagi lampu dining tu. Kat Jitra, mata dah jadi rambang. Bukan pasal banyak, tapi pasal tak tau pilih. Sudahnya akak ambil juga sejenis tu... dan dapat juga beberapa lampu yang lain. Masih tak cukup lagi. Tapi dah ngantuk sangat.. Balik dululah. Lepas Asar abe keluar dan sambung balik misi. Sampai la ni belum balik lagi... kihkihkih. Kesian dia.... Akak dah pesan, beli jelah ikut suka dia. Akak ikut je... Senang dapat bini macam ni. Dalam cerewet ada senang... wink wink!

Sebenarnya kalau ikut dalam hati ni, adalah citarasa sendiri tu.. Tapi bila pergi dan memilih dengan abe, akak secara automatiknya akan mengalah. Dan akak tak kisah pun...

****************************
Akak suka lampu yg jenis macam ni... modern look


suka design lampu philips yg simple


Kesudahannya, kita tengok nanti bila dah pasang semua... Tadi abe balik, nampak gaya baru dapat separuh je barang2 tu.. huhuhu!

Memang besar kos membuat dan menyiapkan rumah ni....


No comments:

Post a Comment