Pages

Monday, May 20, 2013

Aktiviti Hari Hujan

Alhamdulillah... sejuk sikit hari ni. Sampai ke malam. Jadi, malam ni aircond bilik bolehlah berehat. Dulu, sebelum duduk sini saya tak pakai pun aircond. Kat Bukit Jalil, kawasan saya tinggal dulu, agak sejuk dan redup. Mungkin sebab berdekatan taman rekreasi yang penuh dengan pokok2. Pasang kipas pun tahap2 medium je. Di Jitra ni, saya rasa sedikit panas walau banyak pokok juga..

Setelah berminggu2 panas, nak bangun tidur pagi tadi hujan mula mencurah turun. Sedapnya kalau dapat terus tidur kan.. Tapi, anak nak sekolah pulak hehe! Sampai tengahari juga kiranya hujan tu. Walau hujan, saya keluar rumah juga.. jalan2 ambik angin kaedahnya! Peluang ni suka saya ambil bila abe takda di rumah. Tak payah nak masak.. Untuk Fawwaz, mak treat dia dengan spaghetti carbonara tapau dari Pizza Hut. Memang makanan no.1 dialah.. Satu bekas makan sendiri dengan penuh selera. Aksesori je untuk mak. Takpelah.. memang beli untuk dia pun. Mak dah kenyang makan nasi lemak sedap dari simpang 3 tu.

Sebelum tu, ingat nak shopping kain raya kat Nagoya. Keciwa teramat sebab sale habis semalam. Padahal dah tau.. tapi sebab takde kelapangan dan mood ke Nagoya sampai semalam. Hari tu dah pergi tapi tak sempat nak rembat. Konon2 nak beli banyak. Postpone punya postpone, terus tak jadi beli. Nanti kalau dah hilang keciwa, baru datang lagi.. Beli dengan harga biasa.. huhuhu.

Untuk mengubat bosan, saya pun melawat kedai jual pelbagai produk kosmetik dan kesihatan keluaran tempatan. Walau tak semeriah kedai Kassim Kadir di Sungai Besar tu, kedai yang ni pun boleh kata macam2 ada.

"Kak nak cari apa?"  Sapa pembantu kedai.
"Takde apa.. saja masuk nak tengok apa yang ada..". Pembantu kedai tu pun membiarkan saya membelek-belek barang. Saya suka cara tu. Takdelah kita terganggu kalau dia mengekor je.

Akhirnya, saya pun terpegang lipstick dan 2-way cake foundation. Kan dah dapat... hehehe! Rupa-rupanya memang dah lama tak beli lipstick ni... Sejak dah tak bekerja, hidup di luar negara, saya dah jadi tak heran akannya. Lipstick, eyeliner, mascara, eyeshadow... ada takpe, takde pun takpe. Tapi kebelakangan ni saya dah mula tukar stok. Takut terpakai yang dah expired... hehehe!

Lipstick Collagen D'Herbs... 
kot2 boleh buat bibir akak serupa macam Watie Sadali, model lipstick ni... :P
 Kihkihkih... rupanya perasaan tak sampai...



No comments:

Post a Comment