Pages

Monday, May 6, 2013

Hepi Besday Abe...


Syukur Alhamdulillah... segalanya sudah selesai. Pilihanraya dah berlalu semalam. Tinggal nak post mortem dan move forward. Muhasabah dan kerjalah dengan penuh berhemah wahai para YB semua. Walau akak kesal, malu dan sedih sebab semalam akak terpaksa menjadi warga yg tidak bertanggungjawab, hanya doa yang berpanjangan menjadi usaha akak. In sha Allah, Tuhan itu maha pendengar luahan hati hambaNya. Sebagai hamba, saya hanya mahu hidup dalam keredhaanNya.. Saya mohon supaya Dia lindungi negara ini dari segala ancaman. Moga2 anak dan keturunan akak sentiasa di dalam lindunganNya di masa akan datang. Risau, bimbang... akhlak yang bagaimanakan bakal menjadi pilihan keturunan kita nanti supaya kita tidak mendapat sahamnya. Dan lazimnya, akhlak anak itu adalah gambaran diri kita juga.

Mmm... berhenti seketika cerita pasal pilihanraya...


Yang penting, hari ni ialah birthday hubby a.k.a abe yang ke 56. Dah warga emas. Tapi akak jauh muda lagi...hehehe!! So, kali ni dah tak mau baking kek utk dia lagi. Sebab dia jaga kesihatan, kurang makan manis kononnya.. cuma air minum je nak manis selalu. Boleh...? hahaha. Tapi bermula pagi tadi, dia dah mula minum air pahit herba tu semula.. Jadi, akak sediakan pulut kuning je. Yg sebenornya, akak yg teringin makan.

Selain meraikan harijadi abe, raikan sekali kemenangan BN.. di Parlimen dan negeri Kedah ni. Untuk kali ni, Allah makbulkan doa kami.. Di masa akan datang, belum pasti. Harapan akak lepas ni ialah penyatuan orang2 Melayu dan Islam. Bergabung menjadikan Islam kuat di bumi Malaysia ni. Kuat bukan untuk berperang. Tapi meningkatkan ekonomi yang berlandaskan Islam. Menjauhi kerja2 fitnah dan perkara2 yg meruntuhkan moral. Melaksanakan undang-undang Islam dengan lebih baik dan terus memberi kefahaman kepada yang tidak faham. Supaya orang tidak memandang rendah atau mempermain2kan apabila disebut perkataan 'hudud'. Harap2 yg diberi mandat sentiasa peka dan tidak leka.

Eh! Tadi kata tak mau cerita hat yg macam ni... hehehe!


No comments:

Post a Comment