Pages

Tuesday, May 7, 2013

Hentikan Semuanya...

Semakin bosan dengan wall FB akak. Tapi apa nak buat... Dah kenkawan semua tengah kehangatan dengan cerita pilihanraya. Sebelum pilihanraya dan selepasnya pun isu tetap sama. Namun akak cuba berlapang dada.. atau lebih tepat kalau tak suka, jangan dibaca. Kalau orang yang agak2 tak penting dan tak pernah ada kaitan, senang cerita buang je terus. Paling tidak block newsfeed dia je dari masuk wall kita. Jadi hati tak sakit...

Sebolehnya tak mau mengulas atau share benda2 berkaitan politik tak kira dari parti mana. Tapi jari ni laju je nak menaip bila terbaca keluh kesah rakyat Malaysia ni. Sampai tahap macam tak bersyukur langsung dengan nikmat Allah ni. Saya lemas dengar orang komplain itu ini. Entahlah, mungkin pemikiran saya tak sampai tahap orang lain. Saya hanya fikir dan doa agar rezeki saya seisi keluarga tidak terputus. Rezeki dalam bentuk apa saja. Kotaknya kecik je.. Tu pasal aku tak jadi jutawan. Entah kuasa minda yg macamana, saya tak boleh nak fikir sangat pasal duit dan kekayaan. Bila nak fikir, ianya akan terbantut. Paling2 kalau nak bersuara pun pasal makanan tak sedap (tapi kena jugak makan), jalan jem atau kawasan kotor.

Yang terkini isu perkauman. Kadang2 saya terfikir juga yang melayu ni menjadi punca timbulnya isu. Tapi kadang2 ada benarnya kalau kaum yang satu lagi pun begitu. Lebih2 lagi lepas baca tulisan orang2 bangsa mereka juga yang tidak sealiran. Yang satu lagi kumpulan melayu pula lebih mengagungkan kaum tu kerana tak sealiran dengan melayu ni. Aishhhh... pening aku! Sudah2 la tu... Apa2 pun bersederhanalah... jangan taksub dan jangan benci keterlaluan. Kerana bila berlarutan, sukar diperbaiki. Agenda syaitan dan iblis yang menghasut dari sudut yang kita tak nampak ni pun, nampaknya berjaya dengan cemerlangnya. Manakan ada sang iblis tengok sesama Islam hidup bersatu tanpa sengketa?

Saya nak ingatkan diri sendiri, sentiasa cuba untuk bersangka baik kepada sesiapa pun. Walau adakala ada bisikan jahat menerjah masuk, istighfar cepat2. Orang kata, musuh jangan dicari.. Akan sentiasa mendoakan keamanan dan kesejahteraan Malaysia.. dan seterusnya anak dan keturunan yang bermoral tinggi untuk selamanya.

I LOVE MALAYSIA!!

No comments:

Post a Comment