Pages

Friday, March 1, 2013

Rindu Bertamu di Darulaman... :D

Hari ni macam takde semangat yg jitu.. Walau cuaca elok, tak hujan, saya ambil keputusan untuk memerap saja di rumah. Sama lah dengan si kecik yang sorang tu. Kesian dia, nampak macam boring. Tapi tak tau nak buat permintaan jalan2 kat mama dia.

Abinya baru balik malam semalam dan awal pagi tadi dah keluar ke kursus dan terus ke KL di sebelah petang. Sesekali bila dia sebut nama abi dan berharap abi balik beli burger, kesian pulak rasa. Jadi mama kenalah layan dengan pekara2 lain yg agak menarik supaya dia tak bertanya lagi. Nanti tak pasal2 mama yg sedih. Dah lah mama 2-3 hari ni rasa sayu je bila ingatkan abi. Tetiba rasa rindu je pada abi... hehehe!! Bukan apa, pada suatu pagi, secara kebetulan mama terserempak dgn abi yg keluar dari simpang rumah pertama. Tapi abi tak nampak kereta mama di belakang dan meluncur jauh meninggalkan mama. Lepas tu mama rasa sayu tanpa pasal.. Baru mama sedar, selama kini mama tak cukup rasa.. hahaha! OK, selesai cerita Fawwaz, mama & abi!  :D

 Gigih nak melukis gambar2 dari dinasour ke robot ke space ship ke octopus ke chicken.. tapi tertidur juga  :D

Saja nak mengadu...
Petang tadi saya kononnya nak buat projek kek kukus lapis. Dengan cermatnya saya sediakan bahan. Timbang apa yang patut.. Sedia 2 bekas besar untuk 2 adunan berbeza. Dah ala2 rancangan memasak. Tapi rupanya fikiran ke laut jugak. Salah adun. Ada satu adunan tu patut guna 60g gula, saya tertukar dengan bekas lain yang berisi 200+g gula. Jadi, berganda2 manisnya. Walau dah tau salah, saya teruskan juga mengukus sebab sayang dengan bahan2nya tu. Tak taulah apa rasa. Saya simpan je dalam petisejuk. Tapi memang nampak tak berapa menjadi.. huwaaaa!!!


No comments:

Post a Comment