Pages

Thursday, March 28, 2013

Sibuk..

Hari yang sungguh penuh jadual akak.. Duk asyik keluar masuk pagar je. Awal pagi pergi ke market, lepas tu abe ajak pergi ke Hari Pelanggan Majlis Kubang Pasu untuk semak status plan rumah yang terperap tanpa jawaban sejak dihantar bulan Disember lepas. Lama sungguh, sampai 3 bulan. Semua pihak kata takde masalah dan aci2 terkejut pulak pun ada... Katanya sangkut kat IWK. Dan bila telefon IWK, jawabnya takde masalah.. tapi bos yang kena sign pergi audit kat tempat lain (outstation).. Kita yang pelanggan ni la, duk berjanggut tunggu... haishhh, macam ni kah yang dikatakan cekap! (ayat iklan dolu2 tu.. hehe).

Habis cerita Hari Pelanggan, terus proceed ke Rumah Kelahiran Tun Dr Mahathir di Alor Star. Itu je yg dapat dilawat di Alor Star hari ni selain lawat kedai barangan kek yang sungguh menarik! Tapi mahal seposen dua dari yang di Jitra. Cheese hat kotak besar pulak, mahal seringgit dua... Tapi memang best sebab besar dan banyak benda ada.. Yang tak bestnya, akak yang dah tak berapa nak buat kek sampai lupa apa yg kena ada kalau nak jual sebiji kek! Jadi, terpaksa ulang-alik ke kedai bakeri hari ni. Tu yang jadi keluar masuk.


Malam ni pulak pergi ke kelas Haji & Umrah kat Taman Siswa yang dibuat setiap malam Jumaat. Menimba ilmu sambil dengar lawak Ustaz Razak. Memang kelakar ustaz tu.. Tapi akak dah ponteng sebulan. Sabor je lah.. Sebab akak pun kategori waiting list... kena bagi laluan pihak2 yg pergi wajib dulu. Jadi, konon2 relaks dulu... Tapi ustaz kata, walau belajar bertahun2 pun, masih ramai yang buat kesilapan di sana masa umrah dan haji.. Aduh, jadi tak boleh main2. Kena serius sikit sebab belum ada pengalaman. Moga2 sempat juga ke sana suatu masa nanti.

La ni dah mengantuk... Nak kena tidur. Ni saja nak update blog atas perkara2 yang tidak penting  :D


No comments:

Post a Comment