Pages

Tuesday, April 9, 2013

Alhamdulillah.... Baiti Jannati in the Making


Akhirnya penantian selama lebih 3 bulan berakhir... Menanti kelulusan pihak berwajib untuk pelan rumah akak yang tak sepertinya tu.. Harap2 panjang umur kami untuk merasa tinggal di rumah impian tu.

Tak semudah disangka nak membina rumah di tapak yang sediada di taman perumahan. Dari nak handover hakmilik tanah dari pemaju yang mengambil masa sehingga ke penyediaan pelan dan permohonan kelulusan pihak majlis daerah. Di pihak majlis daerah tidak menjadi masalah katanya. Tapi kerana ia melibatkan semua pihak iaitu TNB, Air, keselamatan, IWK dan lain-lain, itu yang mengambil masa sampai 3 bulan! Mula-mula agak bertenang. Lama-kelamaan kena juga buat panggilan hayat dan berjumpa pihak yang berkenaan. Macam tu lah... Kalau orang tak sabar, boleh jadi bahasa macam2..

Syukur... tinggal nak meneruskan misi je sekarang. Dan sebenarnya, sebelum surat kelulusan diterima, kami dah siap-siap sign agreement dengan kontraktor yang sehari selepas tu terus memulakan persiapan, longgok pasir, batu, aliran elektrik, dan lain-lain. InsyaAllah, hujung tahun nanti berpindah lagi lah akak...

**********************
Hujung nun rumah2 bakal jiran... semi-D & 2 storey bungalow. Tengah meriah dgn renovation sebab baru dapat kunci.. (rumah siap) 

Tasik dan bukit bukau saujana mata memandang


No comments:

Post a Comment