Pages

Sunday, April 21, 2013

He's Not Happy...

Hari ni Fawwaz tak berapa ceria. Bila ditanya "are you happy?". Jawabnya "no!"
Tak pernah dia jawab macam tu. Selalunya mesti cakap "yes, I am happy!".. kadang ada tambah "too.." di hujung ayat.

Dalam perjalanan balik dari sekolah, umi bersoal jawab. Tadi kawan2nya bergotong royong angkatkan kerusi ke atas meja. Dan memang hari2 macam tu. Kawan2 dengan rela hati tolong angkatkan. Dia pulak terus cabut keluar bilik darjah.

"Next time say thank you to your friends..".
"I don't want friends.." Lemah je jawabnya
"Kenapa don't want friends? Friends dah tolong angkatkan kerusi.."
"I don't want angkat kerusi... It's too big!"
Mama diam.. Kerusi tu memang saiz kanak2. Tapi agak berat. Kena angkat berdua. Ada juga yang kuat, angkat sorang2.. Anak umi ni memang kurang tenaga. Melainkan kalau tengah meragam, berganda tenaga dia.

Dan tadi, walau dah belikan susu strawberry yang dipesan, mukanya masih tak ceria. Diam saja, tak banyak melompat dan menjerit macam selalu. Selalu kalau macam tu, badannya tak sihat. Tapi ni nampak OK je. Apa2pun, dalam dia lebih banyak berdiam hingga malam ni, ada pencapaian baru berlaku sejak hampir seminggu lepas. Akhirnya Fawwaz berjaya berpisah dengan diapers nya. Selama ni susah umi yg mudah mengalah ni nak train dia. Sebab selain penggeli, dia juga tak boleh duduk lama2 di dalam toilet. Nampaknya umi kena bungkus balik toilet trainer yang baru dibeli tu... Cuma sempat digayakan saja, tak sempat guna.


No comments:

Post a Comment