Pages

Saturday, April 13, 2013

Hari Untuk Meronda2..

Hari ni ikut abe gi Homedec kat Penang. Punya jauh kan.. Tapi lagi jauh exhibitors tu datangnya... kebanyakan dari KL belaka! Lepas tu, ramai juga yang tak tau di manakah Jitra ini.. hahaha! Lain kali datang, akak nak bawa peta siap-siap. Maka teringat zaman akak duk Bahrain dan beli kereta kat Serdang. Salesman tu ingat Bahrain tu dekat London kot... :D

Jadi, banyaklah benda yang kami tengok dan banyak product knowledge yang kami dapat. Rambang mata dan perasaan dengan tawaran2 yang diberi. Semua diskaun belaka. Up to 50%, siap dapat free gift. Dan akhirnya, kami keluar dengan hanya membawa brochures sahaja hahahaaa... Memang macam tulah. Bertanya bagai nak rak, siap tunjuk floor plan. Tapi akak memang dah anggar set dapur mana yang nak dibeli. Tadi dapat estimation untuk set 3 barang pilihan iaitu hood, hob dan oven 8 functions dari RM2700 - RM3100, dengan 3 jenama. Bukan nak the latest dan high end, cukup dengan function apa yang diperlukan. Safety first. Lepas tu design dan brand apa. Tidaklah pula yang branded sangat. Cukuplah dengan melihat poket abe saya (bukan poket sendiri... :P). Akak pun bukan jenis pendesak. Kalau dia belikan, akak pakai. Kalau tak beli, dapur Zanussi ku itu pun ada lagi.... huhuhu.

So, lepas penat mengelilingi bilik pameran, kami pun solat di sebuah masjid dan lunch di De Pauh Garden yang meriah tu di Seberang Perai. Sedap belaka, cuma kuetiaw goreng akak agak masin. Namun disebabkan lapar, tinggal 2-3 sudu je tak tertelan. Maknanya nak habis jugak la tuu... Lepas tu, kenyangnya membawa ke malam, saat akak menulis ni. Hebat kan... :)


Progress Baiti Jannati...
Haa... esok masuk seminggu sign agreement. Tadi abe cakap dah isi konkrit dalam lubang2 yang ada. Maka kejap lagi concrete base akan siap untuk proses selanjutnya. Next payment pleasee....! Hahaha... jenuhkan tukang buat payment tu. Akak tukang sorak jerrr.... ;)   Dalam waktu yang sama, IWK pun nak buat jalan laluan lori maintenance dia betul2 tepi pagar kami tapi abe dah suruh hold dulu. Baru berangan nak tanam pokok kelapa ngan ubi kat situ... Apakan daya, tanah rezab belaka.. hehehe.

kali ni tunjuk gambar Pua Chu Kang pulak... hehehh


No comments:

Post a Comment