Pages

Friday, April 26, 2013

SuperMak!

Malam ni nampaknya ujian untuk mak menghadapi situasi cemas sewaktu hujan turun, guruh berdentum, kilat sabung menyabung, tetiba blackout pulak.. Mujur Fawwaz tidur tak sedar apa yg berlaku. Mak tengah berurusan di dalam toilet. Dua kali pulak tu! Yang pertama kali, ada bantuan cahaya netbook ni, yang belum sempat padam. Torch light kat bawah, kami di atas. Kali kedua, mak dah siap ada torch light yang boleh dicapai. Dengan berus gigi masih melekat di mulut, mak berlari turun. Menuju ke main switch. Ikut gerak hati, tolak naik switch hijau tu... tadaaa, letrik ada balik! Akak syak lampu toilet puncanya..

Situasi cemas selalu berlaku waktu en abe takde kat rumah. Macam juga masa ada ulat tergedik2 melompat2 atas lantai dapur (2 kali) dulu, rumah sebelah ada ulaq, dan lain2 kisah lagi. Masa blackout tadi, mujor akak terpandang rumah belakang dan depan. Rumah sebelah memanglah takde orang.. Alamak! Rumah dorang terang benderang... Tengok switch atas, blur. Tu yang turun, rectify masalah dengan jayanya hehe! Masa macam ni, cahaya handphone memang berguna. Mujur juga abe baru bawa dan sangkut torch light kat tepi tangga. Kalau tak... tak taule akal macamana pulak. Dah OK semuanya, baru mengadu kat abe... Akak ambik semangat Princess Atsu yang bersemangat walau pun penuh dugaan. Haha... tetiba pulak masuk cerita Nipon. Sedih sangat tengok episod Princess Atsu petang tadi...

Sedap lah hujan malam2 ni.. Bakal lenalah tidurku, asalkan takde gangguan elektrik lagi. Bertambah lena kalau takde orang tidur di sebelah... Nikmat sebegini, tak semua orang rasa dan hargai. Malah ramai yang tak suka... Alhamdulillah, Allah beri nikmat ini kepada akak... Prinsip akak senang je. Kalau sesuatu tu kita anggap nikmat, maka nikmatlah dapatnya. Kalau bala, maka siksalah yang kita rasa. Sama juga macam pilihan nak mengundi ni nanti... takpelah, malas nak tulis lagi... hehe!

 Gambar selingan - progress 3-4 hari lepas 

No comments:

Post a Comment